همشهری آنلاین: رئیس مجلس با بیان اینکه وزیر خارجه باید نمایندگان استیضاح کننده را متقاعد کند، گفت که اگر استعفایی صورت گرفته و وزیر خارجه آن را پذیرفته است باید نمایندگان استیضاح کننده را متقاعد کنند تا ما طبق آئین نامه عمل کنیم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از اتمام جلسه علنی امروز سه شنبه با حضور در نمایشگاه دائمی خانه ملت از آخرین دستاوردهای صنایع اتحادیه صنایع هوا و فضای کشور بازدید کرد و سپس با حضور در جمع خبرنگاران به سؤال‌های آنها پاسخ گفت.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ لاریجانی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که درباره مسائل امروز مجلس از وی سؤال می‌کرد گفت: بهتر است رسانه‌ها مسائل مهم و پیشرفت‌های کشور را مورد بررسی قرار دهند البته خبرنگاران هم به نوعی حق دارند چرا که جنبه‌های سیاسی برای آنها مهم است. ولیکن نمایشگاهی که الان به عنوان هوا و فضا بر پا شده است حاصل پیشرفت‌های زیادی است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه هوا و فضا، هواپیمای دو نفره و برخی دیگر از پیشرفت‌های صنایع هوایی کشور به نمایش گذاشته شده است از خبرنگاران خواست تا با حضور در بخش‌های مختلف متعدد نمایشگاه با مسئولان غرفه‌ها درباره پیشرفت‌های کشور گفت و گو کنند و آن را به اطلاع مردم برسانند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: پیشرفت‌های خوبی در بخش صنایع هوا و فضا صورت گرفته است که لازم است رسانه‌ها آن را به مردم اطلاع بدهند.

لاریجانی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که درباره علت عدم رای اعتماد مجلس به گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت ورزش و امور جوانان پرسید گفت: آنچه در سخنان مخالفان آقای سجادی وجود داشت، دغدغه مدیریت ورزش و بخش جوانان کشور بود. چرا که نمایندگان معتقدند وزارت ورزش و جوانان نیازمند یک مدیریت مهم و قوی است.

وی با بیان اینکه ممکن است فردی ورزشکار خوبی باشد اما نتواند مدیریت مناسبی را اعمال کند، تصریح کرد: برخی نمایندگان معتقدند که برای کمک به ورزشکاران کشورمان باید از مدیریت مناسب بهره بگیریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: البته در بحث عدم رای اعتماد مجلس به آقای سجادی ملاحظات دیگری هم بود اما بخش مدیریت مهمترین دغدغه نمایندگان به‌شمار می‌آمد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: من نمی‌گویم آقای سجادی مدیریت خوبی ندارد اما شاید ایشان نتوانستند در بیانات خود نمایندگان را متقاعد کنند.

خبرنگاری از استعفای ملک زاده و پذیرش آن از سوی وزیر خارجه و تاثیر آن در استیضاح صالحی پرسید و لاریجانی پاسخ داد: درست است وزراء زیر نظر رئیس جمهور کار می‌کنند اما باید پاسخگوی مجلس هم باشند چرا که ما معتقدیم پست‌های حساس در وزارت خارجه باید به افراد حرفه‌ای که پایین وزارت خارجه این کار را تجربه کرده‌اند سپرده شود.

وی با بیان اینکه استیضاح وزیر خارجه وجوه دیگری دارد تاکید کرد: بخش دیپلماسی برای مجلس خیلی مهم است زیرا دیپلماسی، کپسولی نیست که بتوان آن را به افراد خوراند و آنها را صاحب نظر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: اگر استعفا صورت گرفته است و آقای وزیر آن را پذیرفته است باید نمایندگان استیضاح کننده متقاعد شوند و اگر متقاعد شوند و استیضاح خود را پس بگیرند ما طبق آئین نامه عمل خواهیم کرد و وزیر خارجه باید نمایندگان استیضاح کننده را متقاعد کند تا ما طبق آئین نامه عمل کنیم.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس به پست‌های مهم دیپلماسی حساس هستند گفت: اگر استعفایی صورت گرفته و وزیر خارجه آن را پذیرفته است باید نمایندگان استیضاح کننده را متقاعد کنند تا ما طبق آئین نامه عمل کنیم.

 

کد خبر 138261
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز