همشهری آنلاین: رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با انتقاد از آنچه انتصاب فردی حاشیه‌دار به عنوان معاون اداری مالی وزیر خارجه خواند از هیئت رئیسه مجلس خواست تا هر چه زودتر گزارش تحقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان در صحن مجلس قرائت شود.

احمد توکلی نماینده تهران در جلسه علنی روز یکشنبه در تذکری با استناد به مواد 198 و 199 آیین نامه داخلی اظهار داشت: گزارش تحقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان 5 آبانماه سال 89 به تصویب مجلس رسیدو 6 ماه مهلت تهیه این گزارش به سرانجام رسیده اما گزارش هنوز به صحن مجلس نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ توکلی بااشاره به انتصاب محمد شریف ملک زاده به عنوان معاون اداری مالی وزیر خارجه گفت: اگر نتیجه زحمات هیئت تحقیق و تفحص به صحن می آمد چنین نمی شد که کسی که صدها برگ پرونده در قوه قضائیه و جاهای دیگر دارد به عنوان معاون وزیر خارجه منصوب شود.

نماینده تهران ادامه داد: اگر در کشور من به عنوان مرکز پژوهش ها بخواهم برای یک پژوهشگر ارتقای شغلی بگیرم باید 6 ماه منتظر نظر حراست باشم آنگاه کسی که دهها اتهام دارد و در بین سیاستمداران مشهور به کژی و انحراف است معاون وزیر خارجه می شود.

توکلی گفت: به وزیر خارجه گفتم چرا این کار را می کنید که گفت خیرخواهان زیادی به من تذکر دادند اما من سند ندارم که به وی گفتم بروید قوه قضائیه و وزارت اطلاعات سند بگیرید.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: کمک کنید گزارش این تحقیق و تفحص در دستور جلسه قرار گیرد که این بیچارگی ها برای کشور به وجود نیاید.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس خاطر نشان کرد: کسانی پست می گیرند که دلال سرمایه داران بی دین هستند برای فرزندشان ساعت 45 میلیون تومانی و بنز 160 میلیون تومانی می خرند و معاون وزیر می شوند.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر توکلی از حسین سبحانی نیا عضو هیئت رئیسه مجلس خواست با پیگیری موضوع گزارشی ارائه کند و مسیر قانونی در این باره طی شود.

 

کد خبر 138029
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز