همشهری آنلاین: رئیس مجلس در پاسخ به تذکرات و اخطارهای متعدد نمایندگان درباره غیرقانونی بودن اظهارات احمدی‌نژاد در نامه معرفی وزیر ورزش و جوانان به مجلس، تاکید کرد: در نامه رئیس جمهور نکاتی مطرح شده که حاشیه‌ای است، اما نمایندگان مطمئن باشند جایگاه مجلس با این نامه نگاری‌ها مخدوش نمی‌شود.

علی لاریجانی

به گزارش اخبار چند رسانه ای واحد مرکزی خبر به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی در نشست علنی امروز پس از نامه رئیس جمهوری برای معرفی وزیر ورزش و جوانان، از مسائل مطرح شده در این نامه انتقاد کرد.

رئیس مجلس با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی از قوای مختلف با وظایف مختلف تشکیل شده است، تاکید کرد: هر رفتاری که مانع از اجرای صحیح وظایف قوای مختلف شود ناپسند و از نظر نظام جمهوری اسلامی غیرقابل بخشش است.

وی تصریح کرد: ادبیات و رفتار افراد نباید به گونه ای باشد که منجر به حاشیه روی در کشور و دوری ازمسائل اصلی کشور شود، زیرا نظام مقدس جمهوری اسلامی با این حاشیه پردازی‌ها سازگاری ندارد.

لاریجانی با اشاره به همسو بودن نظر مقام معظم رهبری با شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی درباره نحوه ادغام وزارتخانه ها، گفت: رئیس جمهوری درباره نحوه اجرای قانون ادغام وزارتخانه‌ها براساس تفسیر خود عمل کرد که این تفسیر با مخالفت مجلس روبرو شد و در نهایت شورای نگهبان هم نظر مجلس را تایید کرد؛ اما همچنان رئیس جمهوری از پذیرش نظر مجلس و شورای نگهبان امتناع کرد تا موضوع در جلسه تنظیم قوا با حضور مقام معظم رهبری مطرح شد.

وی همچنین افزود: مقام معظم رهبری در این نشست نظر شورای نگهبان و مجلس را تایید کردند و فرمودند؛ کسی نباید در اجرای قانون بهانه گیری کند.

رئیس دستگاه قانونگذاری کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به دیدار سران قوا با مقام معظم رهبری، گفت: ایشان دراین دیدار تاکید کردند که کسی نباید در اجرای قانون بهانه گیری کند و نظر رهبری باید سریعا اجرا می‌شد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان تاکید کرد: راه مجلس روشن است نمایندگان ناراحت نباشند زیرا جایگاه مجلس متکی بر قانون اساسی است و این رفتارهای نادرست مشکلی برای کشور ایجاد نمی‌کند.

کد خبر 137648
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز