همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وجود مخالفت ها و تذکرات پی در پی همکاران خود مبنی بر خلاف آیین نامه بودن نحوه رسیدگی به لایحه تشکیل وزارت امور زیربنایی و ارتباطات با 132 رای موافق، با کلیات این لایحه موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه بررسی لایحه شرح وظایف وظایف و اختیارات وزارت امور زیربنایی و ارتباطات را در دستور کار داشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این جلسه گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس از بررسی این لایحه به مجلس ارائه شد. کمیسیون اجتماعی در بررسی خود وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات را به وزارت امور زیربنایی دولت که شامل ادغام وزارت راه و مسکن بود اضافه کرده است.

بر اساس این گزارش نحوه رسیدگی به این لایحه از آنجا که بدون نوبت در دستور کار مجلس قرار گرفته است همچنین ایراد نمایندگان به افزودن وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات به لایحه مذکور موجب مخالفت ها و تذکرات پی در پی شد اما در نهایت نمایندگان پس از استماع سخنان موافق و مخالف و همچنین تذکرات بسیار در این رابطه با 132 رای موافق، 49 رای مخالف و 11 رای ممتنع از 202 نماینده حاضر با کلیات این لایحه موافقت کردند.

، پیش از این در جلسه روز یکشنبه دو فوریت لایحه دولت مبنی بر ادغام وزارت راه و مسکن در مجلس مطرح شد که به تصویب نمایندگان نرسید و ایراد نمایندگان این بود که چرا وقتی فوریت این لایحه به تصویب نرسیده هیئت رئیسه مجلس بررسی آن را در دستور قرار داده است.

پس از رای گیری کلیات، احمد توکلی نماینده تهران و رئیس مرکز پژوهشهای مجلس که از ابتدای بررسی کلیات این لایحه خواهان تذکر و اخطار قانون اساسی بود، گفت: طبق ماده 163 در صورت فوریتی بودن طرح ها و لوایح 48 ساعت قبل از طرح آنها در مجلس باید توزیع شود اما چنین اتفاقی در مورد این لایحه اتفاق نیفتاده و آیین نامه رعایت نشده است.

توکلی خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: از آنجا که پیشنهادات متعارض در این لایحه زیاد است، پیشنهاد می دهم لایحه مذکور به صورت دو شوری بررسی شود به این معنا که ادامه بررسی آن به کمیسیون واگذار شود و سپس به صحن بیاید.

لاریجانی در پاسخ به توکلی گفت: ما تخلفی انجام نداده ایم وقتی به ما توصیه می شود در تصمیم گیری سرعت داشته باشید، به این شیوه عمل کردیم.

 

کد خبر 136668
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز