همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به برداشت نادرست از یک مصوبه صحن مجلس گفت: من فکر می کنم یک عده در مجلس فقط می خواهند مجلس را خراب کنند.

"مهدی کوچک‌زاده" در جلسه علنی امروز - یکشنبه ۹ مردادماه- مجلس شورای اسلامی در حین بررسی ایراد شورای نگهبان در طرح دوفوریتی استفساریه ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۷۸ و اصلاحات بعدی آن، در تذکری با استناد به بند۱۱ ماده ۲۳ آئین نامه داخلی مجلس،‌ گفت: پیشنهاد "محمدرضا باهنر" برای حذف بند الف طرح استفساریه اصلاح ماده ۲۸ قانون انتخابات برای برطرف کردن مشکل دو نماینده میاندوره ای برای حضور در انتخابات سال جاری است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وی خطاب به رئیس مجلس گفت: شما و آقای باهنر به صراحت اعلام کردید مشکل عمده نمایندگانی که چند ماه نیاز دارند تا یک دوره کامل نمایندگی برای آنان محسوب شود حل شده است و یکی دو نفر باقی می مانند که آن را هم حل می کنیم.

کوچک زاده ادامه داد: من اگر به جای شما بودم آبروی مجلس را برای اینکه کار یکی دو نفر راه بیفتد حراج نمی کردم.

علی لاریجانی در پاسخ به کوچک زاده گفت: برداشت شما از موضوع صحیح نیست و مجلس چنین کاری نمی خواهد انجام دهد. چرا که براساس تفسیر شورای نگهبان مشکل نمایندگان میاندوره ای برای حضور در انتخابات سال جاری قابل حل نیست.

کوچک زاده با بیان این که سخن گفتن میان تذکر بنده مانند دو دو کردن است، گفت: آقای لاریجانی اجازه دهید سخن بنده تمام شود و بعد سخن بگویید.

نماینده مردم تهران،ری و شمیرانات ادامه داد: موضوع همین است چند نفر پیش من آمدند و گفتند رعایت دوستانتان را بکنید، شما وسط حرف بنده آمدید و احساسات دوستان را تحریک کردید به من دو دو نگفتند اما به شما احسنت گفتند.

کوچک زاده تاکید کرد: پیشنهاد حذف بند الف که آقای باهنر مطرح کرد برای این است که یکی دو نفر نماینده ای که در میان دوره ای وارد مجلس شده اند دیگر برای ورود به مجلس هشتم مشکلی نداشته باشند.

لاریجانی در پاسخ به کوچک زاده تصریح کرد: شماه اشتباه می فهمید حل مشکل نمایندگان میان دوره ای ممکن نیست. در مورد یک دوره نمایندگی قرار است به تفسیر شورای نگهبان عمل کنیم و این خلاف تصور شماست تلقی شما از موضوع درست نیست.

کوچک زاده خطاب به رئیس مجلس اظهار داشت: اما در جلسه غیر علنی که پیش از این صحبت شد و تا هم اکنون که دوستان صحبت می کردند چنین چیزی نبود. کار شما سیاسی است و شانتاژ می کنید.

لاریجانی در پاسخ به کوچک زاده با تاکید بر اینکه در بیان سخنان خود دقت کنید گفت: شما مغلطه می کنید به نظرم با این کارها یک عده می خواهند مجلس را خراب کنند.

در این حین کوچک زاده از جا برخاست و با سر و صدا قصد داشت نظرات خود را مجددا بیان کند اما لاریجانی از وی خواست تا سکوت را رعایت کرده و به حرفهای وی گوش کند.

جهانبخش محبی نیا عضو هیئت رئیسه مجلس نیز همزمان با لاریجانی که پاسخ کوچک زاده را می داد خطاب به کوچک زاده گفت: مقام معظم رهبری به هیئت رئیسه تاکید کردند به آنها که مجلس را بر هم می زنند تذکر داده شود.

لاریجانی مجددا به کوچک زاده گفت: شورای نگهبان تاکید کرده است مدت کمتر از ۴ سال را به عنوان دوره نمایندگی قبول ندارد ما هم نظرمان این است که به تفسیر شورای نگهبان عمل شود بنابراین حل مشکل نمایندگان میان دوره ای ممکن نیست و شما عکس این مطلب را فهمیده اید.

پس از این درگیری لفظی بین کوچک زاده و لاریجانی مجلس به ادامه بررسی ایراد شورای نگهبان در این طرح دوفوریتی پرداخت و در نهایت نظر شورای نگهبان را تامین کرد و بند مربوط به میاندوره‌ای‌ها حذف شد ، بدین ترتیب میاندوره‌ای‌ها اجازه شرکت در انتخابات دوره نهم مجلس را نخواهند داشت.

 

کد خبر 141793
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز