همشهری‌آنلاین: کتاب و سی‌دی پرندگان تالابی خزر جنوبی به کوشش عاطفه عنبرسوز از سوی نشر طلایه به بازار کتاب عرضه شده است.

کتاب پرندگان تالابی خزر جنوبی

کتاب پرندگان تالابی خزر جنوبی حاصل تجربه چندین و چند ساله مولف در زمینه پرنده‌شناسی در موسسه خدمات زیست‌محیطی خزر جنوبی است.

مولف در مقدمه کتاب نوشته که کتاب اگر چه حاوی تمامی اطلاعات نیست، اما سعی شده کلیات دانستنی‌های ضروری مربوط به پرندگان مورد نظر به صورت فشرده آورده شود.

مطالب کتاب دقیق،ساده، بدون حاشیه‌ها غیر ضروری و با استفاده از بهترین تصاویر گردآوری شده است و راهنمایی خوبی برای شناسایی پرندگان شاخص تالابی است.

وجه ممیزه این کتاب، سی‌دی صوتی است که به همراه کتاب عرضه می‌شود. در این سی‌دی صدای تمامی پرندگان آمده است
عبدالحمید امیر ابراهیمی،مدیر موسسه خدمات زیست‌محیطی خزر جنوبی که پشتیبانی از تهیه و تولید این تحقیق و کتاب را بر عهده داشت، در مقدمه روشنگر خود بر کتاب نوشته است:

در مسیر تدوین این کتاب از اکثر منابع به روز استفاده شده و با متخصصان داخلی و خارجی مشاوره لازم به عمل‌آمده است تا کاربران این کتاب تازه‌ترین اطلاعات موجود را در اختیار داشته باشند. گزینش گونه‌های پرندگان نیز بر جذابیت،امکان مشاهده و سهولت شناسایی تکیه داشته‌ و بنا بر این از پرداختن به بعضی از پرندگان تالابی که مشاهده آنها مشکل است، احتراز شده است.

در بخش دیگری از کتاب به اصطلاحات رایج در توصیف شکل ظاهری پرندگان پرداخته شده است و به کاربران توصیه شده تا این بخش را به دقت مطالعه کنند.

دسته بندی پرندگان و حتی شکل‌های دوره‌های مختلف زندگی و جدول‌بندی ارائه شده از سوی مولف به همراه ارائه کتاب به صورت سیمی که شیرازه آن از هم نپاشد، به دلیل استفاده بیش از حد کاربران،از جمله ویژگی‌های این کتاب به شمار می‌رود.

مولف:عاطفه عنبرسوز/ عکس:علی مهاجرانناشر: نشر طلایه؛ چاپ اول1390، قطع خشتی متوسط، قیمت:21000 تومان،152 صفحه گلاسه چهارنگ +سی‌دی

کد خبر 146198
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز