دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

مقامات محیط زیست و حفاظت از حیات‌وحش نیوزلند طی بیانیه‌ای رسمی و فوری اعلام کردند که نسل مرغ‌های «کیوی» در سطح این کشور به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، کارشناسان علوم زیستی و جانوری سازمان محیط زیست و حفاظت از حیات‌وحش نیوزلند معتقدند که مرغ‌های کیوی که از نوع جانداران بسیار بی‌خطر و گیاهخوار هستند، به‌دلیل نابودی زیستگاه و عادات غذایی‌شان در حال انقراض نسل قرار دارند.

مرغ‌های کیوی و دیگر گونه‌های جانوری در نیوزلند قربانیان اصلی رشد جمعیت شهری در نواحی نزدیک به جنگل‌ها در این کشور به شمار می‌روند. علاوه بر این، به‌دلیل آنکه این نوع از پرنده تنها قادر است در جزایر واقع در اقیانوس آرام جنوبی زندگی کند، ‌درصورت تغییر زیستگاه می‌میرد یا قادر به جفت‌گیری و ازدیاد نسل نیست.

این در حالی است که براساس اعلام نظر کارشناسان محیط زیست و حافظان حیات‌وحش، نیوزلند که جزء غنی‌ترین زیستگاه‌های گونه‌های جانوری در جهان است، به دلایل مختلف از جمله بروز تغییرات جوی 30 درصد یا حداقل 51 گونه از پرندگان و دیگر جانداران بومی خود را از دست داده است.

علاوه بر این، نزدیک به یک هزار و 400 گونه از حیوانات و جانداران مختلف مانند مارمولک‌ها، قورباغه‌ها، عقاب «هتس»، ماهی و عنکبوت طی چند سال اخیر در این کشور منقرض شده یا در حال انقراض هستند.

از این رو، بسیاری از محققان و دانشمندان علوم جانوری در تلاشند تا بهترین روش را برای نگهداری و محافظت از این جانداران به ویژه مرغ کیوی که نماد ملی نیوزلند نیز است، به کار بسته و از انقراص نسل آن جلوگیری کنند.

کد خبر 76330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز