پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون فرمانداری گناباد گفت مرگ تعدادی پرنده مهاجر در شهرستان گناباد بر اثر نبود مواد غذایی بوده و ابتلا به بیماری آنفلوانزای پرندگان تایید نشده است.

محمد حسین پارسایی معاون فرمانداری گناباد با اعلام این خبر گفت: اکیپ‌های ویژه‌ای کار جمع آوری و دفن پرندگان مهاجر تلف شده بر اثر نبود مواد غذایی و آب را شبانه روزی انجام می‌دهند.

وی گفت: تیم‌های فنی با تجهیزات لازم در مناطقی که لاشه این پرندگان مشاهده شده نمونه برداری و برای آزمایش به نهادهای مسوول استانی و کشوری ارسال شده است.

به گزارش ایرنا هنوز علت دقیق مرگ پرندگان مهاجر از نظر مراجع رسمی تایید نشده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد حوادث متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، شبکه دامپزشکی، محیط زیست و جهاد کشاورزی به صورت روزانه آخرین تحولات را مورد بررسی قرار می‌دهند و نتایج آن جهت بررسی بیشتر به مرکز استان خراسان رضوی ارسال می‌شود.

معاون فرماندار گناباد با اطمینان گفت: هیچ‌گونه مرغ خانگی و بومی در منطقه بر اثر بیماری تاکنون تلف نشده است. همچنین پارسایی از شهروندان خواست از دست زدن و تماس با این پرندگان خودداری کنند.

همه ساله در چنین ایامی بر اثر سرما تعداد قابل توجهی پرندگان مهاجر از اطراف سیبری به مناطق جنوبی کشور حرکت می‌کنند و چند روزی در اطراف شهرستان گناباد فرود می‌آیند.

کد خبر 42009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز