گروه اقتصادی: رئیس‌جمهور دیروز در نخستین واکنش به طرح موضوعاتی در باره دست‌داشتن یک جریان سیاسی نزدیک به دولت در پرونده اختلاس با تاکید بر اینکه دولت وی پاک‌ترین دولت در طول تاریخ است، خواستار برخورد جدی دستگاه قضایی با متهمان در هر رده و سمتی شد.

به‌گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد دیروز در جمع مردم اردبیل افزود: اصلا خود بنده به بانک مرکزی گفتم جریان سوئی جلو می‌رود و یک گروهی به‌نام تاسیس بانک کارهای خلافی می‌کنند.رئیس‌جمهوری که پیش از این از ارائه فهرست 200 نفره مفسدان اقتصادی به قوه قضاییه خبر داده بود، این بار از رئیس‌ قوه قضاییه درخواست کرد مفسدان اقتصادی درگیر در این پرونده بزرگ اختلاس را تحت هر عنوان و در هر لباسی که در دولت یا مجلس یا بخش‌های دیگر حضور دارند دستگیر، مجازات و به ملت معرفی کنند.

وی در ادامه گفت: رئیس کل بانک مرکزی به دنبال شناسایی، کنترل و مسدود کردن اموال اینها بود، اما گروهی هستند که این افراد را مورد حمایت قرار می‌دهند. ما به دنبال بلوکه کردن اموال اینها بودیم و قرار بود آنها را شناسایی و بعد با آنها برخورد کنیم، اما فردی از گوشه‌ای آمد و این اخبار را منتشر کرد اما برخی چهره‌ها و قلم‌های خبیث برای فراری دادن متخلفین و دزدها به متهم کردن چهره‌های پاک دولت و فرزندانش اقدام می‌کنند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:‌ عده‌ای با استفاده از ضعف نظارتی در بانکی که خصوصی شده، رقم بالایی را تحت عناوین گوناگون وام و اعتبار برای احداث کارخانه و بنگاه‌های اقتصادی دریافت کرده‌اند. البته اینکه فردی برای احداث مجموعه‌های اقتصادی وامی دریافت کند، هیچگونه اشکالی ندارد اما باید هر کس به اندازه ظرفیت و توانایی‌اش از حق دریافت وام‌های کلان برخوردار باشد و اعطای وام کلان باید براساس ظرفیت و توانایی دریافت‌کننده آن باشد. رئیس جمهور با اشاره به مباحثی که اخیرا پیرامون نقش یک جریان نزدیک به دولت در بی‌سابقه‌ترین اختلاس تاریخ کشور مطرح شده گفت: بدخواهان باید بدانند که سکوت دولت همیشگی نخواهد بود.

احمدی‌نژاد با اشاره به قرارداد گازی «کرسنت» گفت: مرحوم کردان به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهوری در وزارت نفت این تخلف را کشف کرد و متوجه شد چند نفر برای اینکه بتوانند منافعی از این قرارداد کسب کنند، ده‌ها میلیارد تومان از منابع کشور را به حراج گذاشته‌اند و بلافاصله دستور توقف قرارداد و پیگیری تخلف عوامل آن را صادر کرد اما روزی فردی که همه همت خود را برای مخالفت با دولت به کار می‌گیرد، مرحوم کردان را به‌عنوان متخلف قرارداد کرسنت معرفی کرد تا بتواند متخلفین اصلی را از دیدگان افکار عمومی مخفی نگه دارد.

جلسه ویژه در باب همایون

روز گذشته در وزارت اقتصاد جلسه ویژه‌ای به‌منظور بررسی این اختلاس با حضور 5 نفر از مدیران این وزارتخانه، بانک مرکزی و بانک صادرات تشکیل شد اما گزارشی درباره آنچه در این جلسه گذشته است، اعلام نشد. عدم‌انتشار محتوای این جلسه با انتخاب سخنگو برای پرونده بزرگ‌ترین اختلاس کشور بی‌ارتباط نیست؛ چراکه براساس اخبار رسیده علاوه بر مدیران بانک‌های درگیر در این اختلاس، مدیران ارشد بانک مرکزی و وزارت اقتصاد نیز تصمیم دارند تا زمان انتخاب سخنگوی پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی هیچ صحبتی در این خصوص نداشته باشند.

عزم دولت برای افزایش سه برابری یارانه نقدی

وعده افزایش سه‌برابری یارانه نقدی که چندی پیش از سوی رئیس‌جمهور مطرح شد و با مخالفت برخی نهادهای نظارتی و اقتصادی مواجه شد، بار دیگر از سوی محمود احمدی‌نژاد مورد تأکید قرار گرفت. محمود احمدی‌نژاد دیروز در جمع مردم اردبیل گفت: اعتقاد من این است که می‌توانیم میزان پرداخت یارانه‌های نقدی به مردم را سه‌برابر کنیم. به گزارش همشهری، این تأکید در حالی صورت می‌گیرد که براساس گزارش نهادهای نظارتی رسمی دولت برای پرداخت یارانه فعلی نیز نزدیک به 15هزار میلیارد تومان مقروض است. از سوی دیگر سخنگوی ستاد طرح تحول اقتصادی نیز اخیرا در تفسیر اظهارات احمدی‌نژاد، شرط افزایش یارانه نقدی را افزایش قیمت‌ها اعلام کرد.

کد خبر 145646
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز