گروه اقتصادی: پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی امروز با فعال‌شدن مجلس و برگزاری جلسه‌ای ویژه با حضور نمایندگان دولت و رئیس سازمان بازرسی کل کشور وارد مرحله جدیدی می‌شود.

parliament

به گزارش همشهری، در روزهای گذشته اگرچه برخی از نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با رسانه‌ها، پیرامون اختلاس 3 هزار میلیاردی اظهارنظر کرده که بعضا به‌دلیل طرح دخالت یک جریان سیاسی تند هم بوده اما ورود قوه مقننه به ماجرا امروز با برگزاری یک جلسه ویژه رسما انجام می‌شود.

یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه موضوع اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی توسط قوه قضاییه پیگیری و رسیدگی خواهد شد، در رابطه با این نشست ویژه گفت: ورود مجلس به این بحث صرفا به‌منظور اطلاع نمایندگان از کم‌وکیف موضوع است.
محمد حسین فرهنگی به خبرنگار ما گفت: طبیعتا یکی از برنامه‌های مجلس دعوت از مسئولان دولتی به‌منظور حضور در صحن علنی مجلس و ارائه گزارشی از علل و ابعاد وقوع این تخلف بزرگ است.

حسین سبحانی‌نیا یک عضو دیگر هیأت رئیسه مجلس هم گفت: نمایندگان مجلس صبح امروز در جلسه‌ای غیرعلنی میزبان حسینی وزیر اقتصاد، بهمنی رئیس‌کل بانک مرکزی، حجت‌الاسلام پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور و جهرمی مدیرعامل بانک صادرات برای ادای توضیحاتی درخصوص اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی هستند.

همچنین گزارش‌ها حکایت از نشست‌های ویژه کمیسیون‌های مختلف مجلس برای بررسی بیشتر این اختلاس بی‌سابقه در هفته جاری دارد. کمیسیون اقتصادی و کمیسیون شوراها و سیاست داخلی از جمله کمیسیون‌های فعال در این زمینه هستند که اعضای آنها در روزهای اخیر پیرامون اختلاس موضع‌گیری‌های تندی داشته‌اند.

کد خبر 145857
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز