مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران از فهرست جدید خودروهای مجاز وارداتی دارای استاندارد چهارگانه خبر داد و گفت: این فهرست روزهای آتی اعلام می‌شود.

ماشین

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای حمید صافدل درباره روند واردات خودرو گفت: همچنان امکان واردات خودرو برای جانبازان 70 درصد براساس فهرست اعلامی از سوی بنیاد ایثارگران وجود دارد و ثبت سفارش موردی نیز با شرایط جدید آغاز شده است.

وی با بیان این که خودروهای وارداتی جانبازی و موردی باید دارای نمایندگان مجاز خدمات فروش در کشور باشد، گفت: این نمایندگی‌ها باید به تایید مرکز امور اصناف و بازرگانان کشور هم برسد.

صافدل گفت : جانبازان از این امتیاز برخوردار هستند که به صورت موردی برای ثبت سفارش خودروها اقدام کنند.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، در خصوص سایر واردکنندگان خودرو نیز گفت: به جز واردات موردی توسط کسانی که دارای کارت بازرگانی یا جانبازی هستند، نمایندگان مجاز و رسمی خدمات پس از فروش می‌توانند بدون محدودیت برای واردات خودروهای حاضر با در نظر گرفتن شرایط سه‌گانه (استاندارد، زیست محیطی و مصرف بهینه) اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی که کارت بازرگانی دارند، می‌توانند با انعقاد تفاهم‌نامه دریافت خدمات پس از فروش با نمایندگی‌های مجاز خودروهای دارای ضوابط فنی چهارگانه (استاندارد، زیست محیطی، مصرف بهینه و داشتن نمایندگی مجاز) عمل واردات خودرو را انجام دهند.

صافدل با بیان این که فهرست خودروهای دارای شرایط استاندارد چهارگانه در سایت ثبتارش سازمان توسعه تجارت ایران موجود است، اعلام کرد: روزهای آینده فهرست مدل‌های جدید و سایر مدل‌های قبلی که امکان ثبت و سفارش آنها تا پایان سال جاری وجود دارد اعلام خواهد شد.

به گفته وی، مدل‌های قبلی موجود در سایت ثبتارش تمدید و فهرست جدید اعلام می‌شود.

صافدل از ساماندهی واردات خودرو خبر داد و گفت: هفته آینده آخرین وضع خودروهای وارداتی در خصوص خدمات پس از فروش و سایر شرایط فنی با نگاه تسهیل تجاری و تامین شرایط خدمات در جهت منافع مصرف‌کننده بازنگری خواهد شد.

وی افزود : این بررسی با حضور نمایندگانی از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مرکز اصناف و بازرگانان، اداره کل نیرو محرکه و سازمان توسعه تجارت ایران صورت خواهد گرفت و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 144641
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز