گروه اقتصادی: دیروز تهران میزبان 2 نشست اقتصادی و صنعتی با حضور رئیس جمهور بود.

احمدی نژاد

محمود احمدی‌نژاد در یکی بر مسدود شدن همه مرزهای غیررسمی ورود کالا تاکید کرد و در دیگری از بروز معجزه در رونق بخش‌های صنعت و معدن در سال‌های اخیر سخن گفت. به گزارش ایرنا، دیروز در همایش تخصصی راهبردهای نوین در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز محمود احمدی نژاد، با اشاره به جوانب مختلف پدیده قاچاق، ضعف قوانین، کنترل‌های ناقص، ضعف در مبارزه عالمانه و اتصال این شبکه‌ها به صاحبان قدرت و نفوذ را از دلایل بروز این پدیده عنوان کرد و گفت: اگر مبارزه به برخورد فیزیکی منحصر شود، قطعاً به جایی نخواهد رسید. وی اصلاحات گسترده در گمرک کشور را ضروری دانست و بر مسدود شدن تمامی مرزهای غیررسمی در کشور تاکید کرد و گفت که نمی‌توان اجازه داد هرکسی در مرز رخنه ایجاد کند و چیزی را ببرد یا بیاورد. وی افزود: کالاهای نظامی و دفاعی نیز می‌تواند از گمرکات رسمی کشور وارد شود و هیچ وزارتخانه‌ای خارج از کنترل گمرک نمی‌تواند اسکله‌ای داشته باشد.رئیس‌جمهور در ادامه گفت:‌ هر کسی برای خود حقوق فراقانونی قائل شود آنجا فساد ایجاد می‌شود.

وجود فساد در گمرکات

در این همایش غلامرضا مصباحی مقدم، رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی در مجلس از وجود فساد در گمرکات و نیروی انتظامی مستقر در گمرکات، مرزها و گلوگاه‌های کشور خبر داد و افزود: به گفته تولیدکنندگان چینی، برخی تاجران ایرانی کالای بی‌کیفیت چینی خریداری می‌کنند.

رشد 8 درصدی ارزش کل پرونده‌های قاچاق در سال 89

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم آمار کل پرونده‌های قاچاق در سال 88 را 34هزارو 440 فقره ذکر کرد و گفت: این رقم در سال 89 به 34 هزار و 700 فقره افزایش یافته است. به گزارش ایسنا، سعید مرتضوی ادامه داد:‌ ارزش کل پرونده‌های قاچاق در سال 88 معادل 300میلیارد تومان بوده که در سال 89 به 560 میلیارد تومان رسیده است.

گردش مالی 1000 میلیارد تومانی 2 تاجر در 2 ماه

در این همایش فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران در بیان شاخصی از میزان گسترش قاچاق در کشور گفت: در حالی در 2‌نقطه کشور 2‌تاجر فقط در مدت 2 ماه به‌ترتیب 683 و 294 میلیارد تومان گردش مالی داشته‌اند که حتی تجار بازار تهران نیز دارای چنین گردش مالی عظیمی نیستند.

گلایه احمدی‌نژاد از کسانی که آمارها را زیر سؤال می‌برند

احمدی‌نژاد دیروز در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن گفت: اقدامات انجام‌شده در سال‌های اخیر شبیه یک معجزه است‌. وی افزود: در سخت‌ترین شرایط، بالاترین دستاوردها را به‌دست آوردیم؛ گرچه کسانی که این دستاوردها را زیر سؤال می‌برند، راه به جایی نمی‌برند. رئیس‌جمهور از برخی افراد که آمارهای رسمی دولت را زیر سؤال می‌برند، به‌شدت گلایه کرد و گفت: از برخی بی‌اخلاقی‌ها که کار تولیدگران و صنعتگران و غیره را زیر سؤال می‌برند، بسیار دلم سوخت. وی تصریح کرد: پارسال در ایجاد شغل همت زیادی کردیم و سرمایه‌‌گذاری‌های زیادی در این حوزه انجام شد.

کد خبر 139257

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز