چهارشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزیر جهاد کشاورزی از ابلاغ ممنوعیت واردات برنج در زمان عرضه تولید داخل در روزهای آینده به وزارت بازرگانی و گمرک کشور خبر داد و گفت: واردات برنج به کشور از اول مردادماه تا پایان آذر ماه ممنوع می‌شود.

به گزارش ایرنا، صادق خلیلیان در حاشیه افتتاح بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور در آمل به خبرنگاران گفت: این اقدام در راستای ممنوعیت عرضه برنج خارجی در زمان تولید و توزیع برنج داخلی صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: بنا به دستور رییس جمهوری و براساس ماده 16 قانون افزایش بهره‌وری این اختیار به وزارت جهادکشاورزی داده شد تا زمان ورود محصولات کشاورزی تنظیم و نیازسنجی شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ابلاغ و اجرای ممنوعیت ورادات برنج از اول مردادماه تا دیماه سال گذشته، بیان داشت: سیاست وزارت جهادکشاورزی استفاده از تولید داخل است و در صورت نیاز به برخی محصولات در حد مشخصی اقدام به واردات خواهد شد.

خلیلیان از بیان میزان واردات برنج به کشور در سال گذشته خودداری کرد و افزود : میزان واردات محصولات کشاورزی طی سال گذشته از نظر وزنی حدود 27درصدکاهش داشت که به طور حتم این روند کاهش در سال جاری ادامه خواهد یافت و شاهد کاهش واردات محصولات کشاورزی خواهیم بود.

خلیلیان با تاکید بر لزوم ساماندهی واردات محصولات کشاورزی، گفت: به منظور حمایت از تولید محصولات داخلی، واردات کشور باید مدیریت و ساماندهی شود.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد توسعه مکانیزاسیون کشت برنج در مازندران نیز گفت: در برنامه پنجم توسعه اقتصادی و اجتماعی توجه جدی به امر مکانیزاسیون برنج شد و در این راستا تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال کشور در اولویت قرار گرفت.

خلیلیان با اشاره به نشای مکانیزه حدود 30 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران طی سال جاری، افزود : پیش بینی می شود تا سال 92 بخش عمده ای از مراحل کشت و برداشت برنج در کشور به روش مکانیزه انجام شود.

کد خبر 135964
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز