مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر اساس تستی که انجمن اتومبیل آداک آلمان انجام داد، اتاق خودروهایی که موتورشان دیزلی است، در هوای سرد دیرتر گرم می‌شود.

Sport Super

خبرگزاری آلمان از مونیخ گزارش داد، بر اساس این آزمایش، تجمیع انرژی سوخت دیزلی بهره‌وری بیشتری دارد، به همین خاطر در مقایسه با موتورهای بنزینی، انرژی کمتری برای گرم شدن باقی می‌ماند.

در میان خودروهای آزمایش شده، در هوای 10 درجه سلسیوس زیر صفر، 17 دقیقه طول کشید تا دمای اتاق گلف 1.6 TDI از شرکت VW به 22 درجه سلسیوس برسد. موتور بنزینی گلف سه تا چهار دقیقه کمتر طول کشید تا به این دما برسد.

خودروهای بزرگ‌تر زمان بیشتری را برای گرم شدن صرف کردند، برای نمونه خودرو استیشن Ibiza ST 1.G TDI حدود 25 تا 30 دقیقه و Sharan 2.0 TDI BlueMotion شرکت فولکس واگن و پژو 807 FAP بین 30 تا 31 دقیقه طول کشید تا گرم شوند.

روی عکس کلیک کنید

با این حال، برخی از خودروهای کوچک همچون اسمارت کوپه 1.0 mhd حدود 20 دقیقه طول کشید تا فضای داخلی را برای راننده و مسافر گرم کنند.

رتبه برتر در این آزمایش را خودروهای لوکس هیبریدی همچون مرسدس اس400 7G-Tronic Sport Super از آن خود کردند که حدود 9 تا 11 دقیقه طول کشید تا فضای داخلی خودرو را به 22 درجه سلسیوس برسانند. اما خودرو ارزان‌تری همچون مزدا 3 2.0 DISI i-stop هم زمانی بین 9 تا 10 دقیقه صرف کرد تا به این دما برسد.

آزمایش‌کنندگان نتیجه گرفتند در بیشتر خودروها، طی مسافت با خودرو پیش از رسیدن به دمای داخلی مناسب، به پایان می‌رسد و گفتند که زمان گرم شدن بین 10 تا 12 دقیقه منطقی است و می‌توان با اصلاحات جزیی فنی به این زمان رسید.

کد خبر 142134
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز