گروه اقتصادی: وزارت صنعت و تجارت با هشدار به‌خودروسازان از برخورد شدید با خودرو‌سازان متخلف برای هر گونه افزایش احتمالی قیمت خارج از مصوبات کمیته خودرو خبر داد

خودرو

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تکذیب اعطای هرگونه مجوز مبنی بر افزایش مجدد قیمت انواع خودروهای داخلی اعلام کرد: این سازمان با هرگونه افزایش قیمت احتمالی و خارج از مصوبات کمیته خودرو توسط خودرو‌سازان به‌شدت برخورد می‌کند.

محمد حسن نکویی‎ مهر افزود: براساس مصوبه هیات‌وزیران، افزایش قیمت خودرو منوط به اخذ مجوز از کمیته خودرو و هماهنگی با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است. و این کمیته هیچ مجوز جدیدی برای تغییر قیمت خودرو صادر نکرده و تمامی تغییرات براساس مصوبه ابتدای تیر ماه امسال خواهد بود.

وی از برخورد شدید این سازمان با هرگونه افزایش قیمت احتمالی واحدهای خودروسازی خبر داد و تصریح کرد: هیچ‌گونه اسنادی برای بررسی منطقی بودن تغییر قیمت‌ خودرو به سازمان حمایت ارسال نشده و درصورتی که اصلاح قیمت از سوی واحدهای تولیدی و خودرو‌سازها درخواست شود نیز تنها با تکمیل بنیادهای کارشناسی‎شده، این موضوع معنا خواهد داشت.نکویی مهر تصریح کرد: تا زمانی که مصوبه جدیدی از طرف دولت صادر نشود تولیدکنندگان خودرو هیچ اختیاری مبنی بر تعیین قیمت محصولات خود نخواهند داشت.

کد خبر 143492
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز