دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: عسل که از روزگاران قدیم برای درمان سوختگی‌ها، خراش‌ها و بریدگی‌ها به کار می‌رفته است، اکنون به شکل یک پماد برای این استفاده‌های درمانی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفته است.

medihone

به گزارش ریلاکس‌نیوز فراورده مدی‌هانی(MediHoney) همچنین به صورت فرمولاسیون‌های تجویز‌شده بوسیله پزشک برای زخم‌‌های وخیم‌تر نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. قیمت و زمان ورود این فراورده به بازار هنوز اعلام نشده است اما انتظار می‌رود در بهار آینده در دسترس مشتریان در آمریکا قرار خواهد گرفت.

مدی‌هانی حاوی "عسل مانوکا" است که از زنبورهای عسل در نیوزیلند گرفته می‌شود.

بررسی‌های اخیر نشان داده‌اند این عسل از رشد سه باکتری مقاوم یافت‌‌شده در زخم‌های عفونی جلوگیری می‌کنند. همچنین پژوهشگران دریافته‌اند که هنگامی که عسل به همراه آنتی‌بیوتیک‌ها روی زخم به کار می‌رود، می‌تواند باعث شود ابرمیکروب‌ها به داروها حساس‌تر شوند.

خواص ضدمیکروبی عسل برای مدت‌های درازی شناخته شده بودند، و داروهای سنتی حاوی عسل قرن‌ها به طور موضعی روی زخم‌ها به کار می‌رفته‌اند. اما پزشکی مدرن تنها به تازگی به این خاصیت بالقوه عسل توجه کرده است.

پژوهشگران استرالیایی در یک بررسی دیگر در دانشگاه سیدنی در سال 2009 گزارش کردند که عسل توانایی بالقوه مقابل به ابرمیکروب‌ها را دارد، و پیشنهاد کردند فراورده‌های بر پایه عسل به عنوان جایگزین کرم‌های آنتی‌بیوتیکی بر روی زخم‌ها و حتی برروی برخی تجهیزات بیمارستانی به کار رود.

کد خبر 142595

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز