چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۶:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان انگلیسی امیدوارند یکی از سخت‌جان‌ترین حشرات در سراسر دنیا، سوسک حمام (سوسری) کلید نسل بعدی آنتی‌بیوتیک‌ها باشد.

superbug

به گزارش خبرگزاری فرانسه پژوهشگران دانشگاه ناتینگهام در مرکز انگلیس می‌گویند مغز و دستگاه عصبی سوسری و ملخ دارای 9 مولکول هستند که برای ابرمیکروب‌ها که به داروهای معمول مقاومت نشان می‌دهند،‌ سمی هستند.

سایمون لی،‌ پژوهشگر این دانشگاه در بررسی‌های آزمایشگاهی نشان داد که این ترکیبات جدید 90 درصد باکتری‌های "اشریشیا کولای" سمی و  "استافیلوکوک طلائی مقاوم به آنتی بیوتیک متی‌سیلین" (MRSA) را از بین می‌برند.

پژوهش در مورد اینکه چگونه می‌توان از این مولکول‌ها بر ضد ابرمیکروب‌های ظاهرشده مانند آسینوباکتر، سودوموناس و بورکولدریا.

لی که کارش را در این زمینه در اجلاس این هفته جامع میکروب‌شناسی عمومی عرضه کرد،‌ گفت او از این موضوع که این حشرات به طور طبیعی می‌توانند مواد ضدمیکروبی را تولید کنند، تعجب نمی‌کند.

لی گفت: "حشرات اغلب در محیط‌های کثیف و غیربهداشتی زندگی می‌کنند و در معرض انواع متفاوتی از باکتری‌ها هستند. بنابراین منطقی است که راه‌هایی برای خودشان ایجاد کرده باشند که با این میکروب‌ها مقابله کنند."

این پژوهش هنوز در مراحل ابتدایی است و ممکن است سال‌ها آزمایش لازم باشد تا بتوان داروهایی بر این اساس تولید کرد.

کد خبر 115695

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز