یکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: محققان به تازگی موفق به کشف نوعی ترکیب آنتی بیوتیک شده‎اند که در درمان عفونت‎های انسانی، گیاهی و حیوانات کاربرد دارد.

آنتی بیوتیک

به گزارش برنا، تحقیقات جدید می‎گوید که آنتی‌بیوتیک‎ها هنوز هم به همان روش‎های ابتدایی بر عفونت غلبه می‎کنند اما دیگر زیاد مناسب نبوده و تاثیر آن‎ها در برابر اشکالی که باعث بروز عفونت می‎شوند، کمتر شده است.

بر اساس گزارش زی‎نیوز، میکروبیولوژیست دانشگاه ویسکانسین در میلواکی (UWM) استدلال می‎کند که زمانی می‎توان این اشکال را خلع سلاح کرد که مقاومت آنتی بیوتیکی را از بین برد.

چینگ هنگ یانگ استادیار علوم زیستی، با ساخت یک ترکیب، دریچه بیماریزا در دی‎ان‌ای (DNA) را که اجازه حمله به آنتی‌بیوتیک را داده و باعث ایجاد عفونت می‌شود، بست.

دانشمندان برای شناسایی تمام پیش زمینه‌های بروز عفونت، ژنوم مسیر دفاعی در گیاهان را تجزیه و تحلیل کردند. سپس با استفاده از اطلاعات به دست آمده موفق به کشف یک گروه از مولکول‎های کوچک جدید شده که یک کانال در سیستم مسیر پیچیده را قطع می‎کند.

یانگ و همکار او چن شین استاد شیمی در دانشگاه چانگژوی چین، با آزمایش این ترکیب بر روی 2 باکتری بدخیم که به گیاهان و حمله به انسان تمایل دارند، دریافتند که این ترکیب در برابر هر سه عامل موثر است و می‌تواند در درمان گیاهان، حیوانات و انسان استفاده شود.

کد خبر 149901
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز