جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا می‌گوید "ابر میکروب‌‌ها" (superbugs) مقاوم در برابر چندین دارو یکی از چند چالش عمده بهداشت عمومی در اروپا هستند

به گزارش خبرگزاری فرانسه کمیسیونر بهداشت اتحادیه اروپا، آندرولا  واسیلیو جمعه 17 آوریل (30 فروردین) در حاشیه اجلاس مشورتی وزرای بهداشت اتحادیه اروپا گفت: "چهار میلیون نفر هر سال در کشورهای اتحادیه اروپا دچار عفونت‌های بیمارستانی می‌شوند و از این تعداد 35000 نفر می‌میرند."

"ما مقاومت در برابر داروهای ضدمیکروبی (AMR) را یکی از چالش‌های عمده بهداشت عمومی می‌شماریم."

او افزود که این مقاومت در نتیجه استفاده مکرر از آنتی‌بیوتیک‌ها است و "تلفات ناشی از ابرمیکروب‌ها حتی از حوادث جاده‌ای هم بیشتر شده است. بنابراین اقدام جدی در برابر آن لازم است."

در اغلب 27 کشورهای عضو اتحادیه اروپا، افزایش مقاومت در برابر داروهای ضدمیکروبی در فاصله سال‌های 2001 تا 2005 شناسایی شده است، هر چند که به کارگیری راهبردهای ملی مانع ادامه این روند در برخی از کشورها شده است.

وزیران 18 بهداشت اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از پیکار اتحادیه اروپا برای افزایش آگاهی درباره مقاومت در برابر داروهای ضدمیکروبی موافقت کردند تا روز 18 نوامبر را به عنوان "روز آگاهی از آنتی‌بیوتیک در اروپا"  تعیین کنند.

وزیر بهداشت اسلوونی، زوفیا مازج کوکویک، که در شهر بردو پری کرانجو در نزدیک پایتخت شهر لوبلیانا، میزبان این وزیران بود، گفت تجویز بی‌مورد آنتی‌بیوتیک‌ها به کاری رایج در اروپا بدل شده است.

کد خبر 49148

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز