همشهری آنلاین: کاردار آلمان در تهران در اعتراض به اقدامات تروریستی گروه پژاک روز شنبه در غیاب سفیر این کشور به وزارت خارجه کشورمان احضار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در اعتراض به اقدامات تروریستی گروهک پژاک خانم "کادن باخ " کاردار آلمان در تهران در غیاب سفیر آن کشور، روز شنبه به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان نسبت به اقدامات گروهک تروریستی پژاک در ایران و اقامت سرکرده گروهک مذکور در خاک این کشور، به وی ابلاغ شد.

رئیس اداره اول غرب اروپای وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به اقدامات گروهک تروریستی پژاک طی چند سال اخیر که منجر به شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از شهروندان جمهوری اسلامی ایران شده، تعهدات بین‌المللی دولت‌ها در قبال مبارزه جدی و بدون تبعیض با پدیده شوم تروریسم را یادآور شد و در این راستا حضور سرکرده گروهک پژاک در خاک آلمان را ناقض تعهدات بین‌المللی دولت آلمان و مشوق تروریست‌ها در تداوم جنایات ضدبشری آنها دانست.

این مقام وزارت امور خارجه از دولت آلمان خواست که ضمن خودداری از ادامه سیاست برخورد دوگانه با مقوله تروریسم، به تعهدات و مسئولیت‌های بین‌المللی خود در این زمینه عمل کرده اقدامات جدی علیه توقف فعالیت‌های عناصر گروهک تروریستی پژاک را به عمل آورد.

کاردار آلمان نیز گفت که مراتب را به برلین منعکس کرده نتیجه را به وزارت امور خارجه اطلاع خواهد داد.

کد خبر 141049
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز