پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: صدر اعظم سابق آلمان ضمن مخالفت با هرگونه تهاجم نظامی احتمالی به ایران به کسانی که از این اقدام سخن می گویند، هشدار داد

gerhard schroder

به گزارش ایرنا گرهارد شرودر در مصاحبه روزنامه با هندلزبلات، در پاسخ به سوالی درخصوص برنامه هسته‌ای ایران و سیاست آلمان دراین زمینه،گفت:

معتقدم که می‌توان از راه دیپلماسی مذاکره و دیگر اقدامات سیاسی برای پایان دادن به مناقشه هسته‌ای ایران به نتیجه رسید.

شرودر در پاسخ به این سوال که آیا وقت آن نرسیده تا دولت آلمان با سیاست‌های آمریکا و انگلستان همراه شده و همچون افغانستان، در ایران مداخله نظامی انجام دهند، گفت: من در این زمینه با موضع وزیر دفاع آلمان که هرگونه حمله نظامی به ایران را رد می‌کند، موافق هستم.

صدراعظم سابق آلمان در ادامه افزود: به نظر من تحریم‌های اقتصادی و سیاسی اعمال شده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا می‌تواند ما را به هدف مورد نظر برساند و با وجود تاثیر گذاری تحریم‌ها دیگر نباید از مداخله نظامی سخنی به میان آورده شود.

وی ادامه داد: همانطوری که توماس دماتزیر قبلا به آن اشاره کرده، حمله نظامی به ایران تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت و به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

شرودر همچنین در پاسخ به این سوال که با پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران،اسرائیل منافع حیاتی خود را در تهدید می‌بیند،گفت: آنچه در شرایط فعلی اهمیت دارد،این است که از طریق ادامه مذاکرات و طی کردن روند دیپلماسی با ایران به یک راه حل مسالمت آمیز برای حل مشکل دست یابیم

کد خبر 165009
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز