همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ بر لزوم خودداری از ادامه جنگ لفظی غرب با ایران و همکاری بیشتر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با روسیه تاکید کرد.

"گیدو وستروله" درباره تشدید جنگ لفظی با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور هشدار داد.

وی با بیان اینکه تحریم های اقتصادی علیه این کشور با هدف حل مسالمت آمیز اختلافات بر سر فعالیتهای هسته ای ایران اعمال شده از لزوم خودداری از صف آرایی نظامی در برابر این کشور سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زوددویچه سایتونگ، وزیر امور خارجه آلمان در ادامه سخنانش تاکید کرد طرح سپر دفاع موشکی ناتو نباید سبب گسترش اختلافات بین اعضای این پیمان و روسیه شود. وستروله در کنفرانس امنیتی مونیخ که از روز گذشته در این شهر آلمان آغاز شده ضمن تاکید بر لزوم تعامل بیشتر در این زمینه خواستار مشارکت بیشتر روسیه، آمریکا و ترکیه در آن شد.

وی گفت سیاست مشترک امنیتی و دفاعی در منطق وحدت سیاسی اروپا نهفته است و لازم است کشورهای این منطقه امنیت خود را از طریق موثر بهبود بخشند.

وستروله یکی از راههای بهبود امنیتی منطقه اروپا را اجرای طرحهای مشترک نظامی دانست. به گفته وی شرایط کنونی بهترین فرصت برای از بین بردن تقسیم بندی ها در برابر ناتو است.

بر این اساس ناتو قصد دارد تا سال 2020 طرح سپر دفاع موشکی پیشنهادی آمریکا را در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان مستقر کند. این در حالی است که چنین تصمیمی با مخالفت روسها روبرو شده و تلاشهای اعضای این پیمان برای راضی کردن مقامات مسکو به نتیجه نرسیده است.

 

کد خبر 159422
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز