همشهری آنلاین: وزیر خارجه روسیه ضمن هشدار در مورد خطر تهدید ایران از سوی غرب بر لزوم حمایت از تمام مردم سوریه و نه صرفا یک گروه خاص توسط مدعیان دوستی با این کشور تاکید کرد.

لاوروف

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تاکید کرد هر اقدامی در مورد ایران باید بر اساس موازین قانونی انجام گیرد.
وی امروز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ادوارد نعلبندیان همتای ارمنستانی خود در ایروان گفت: در صورت حمله به ایران نه تنها امنیت ارمنستان و آذربایجان بلکه امنیت تمام جهان عرب به مخاطره خواهد افتاد.

به گفته لاوروف هر چند پیش بینی عواقب اقدام نظامی علیه ایران دشوار است اما مطمئنا این عواقب برای منطقه بسیار وخیم خواهد بود. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع سوریه گفت: دو هیئت از مخالفان نظام سوریه به زودی از مسکو دیدار می‌کنند.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد این کشور مانند غربی‌ها تنها از یک گروه خاص در سوریه حمایت نمی‌کند و دوست همه سوری‌ها است. وی همچنین خواستار بازگشت نیروهای نظامی سوریه و نیز شورشیان از مناطق مسکونی و پایان خشونت‌ها شد.

گفتنی است روز گذشته مقامات شماری از کشورهای غربی و عربی در نشستی به اصطلاح دوستان سوریه در استانبول بار دیگر ضمن مداخله در مسائل داخلی سوریه حمایت خود را از شورشیان این کشور اعلام کردند.

کد خبر 164651
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز