همشهری‌آنلاین: سفیر ایران در روسیه انتشار خبر ضبط محموله‌ای حاوی سدیم -۲۲ از یک مسافر ایرانی را در راستای ایجاد سوء تفاهم در روابط تهران و مسکو دانست و گفت:‌ این اقدامات برای فرافکنی به منظور تحت الشعاع قرار دادن کنترل پهپاد توسط ایران صورت می‌گیرد.

چمدان

سیدرضا سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو ضمن تکذیب خبر منتشر شده مبنی بر ضبط محموله‌ای حاوی سدیم -۲۲ از یک مسافر ایرانی در فرودگاه مسکو گفت: بیش از یک ماه پیش یکی از دانشجویان رشته دندانپزشکی در مسکو در زمان عزیمت به ایران ماده‌ای مربوط به کارش را با خود به همراه داشت که سوء تفاهمی در این زمینه برای مسئولان گمرک پدید آمد و بعد از بررسی معلوم شد که مورد خاصی نبوده و دانشجو نیز به مسیرش ادامه داد.
 
وی افزود: نکته جالب این است که بعد از گذشت بیش از یک ماه، رسانه‌های غربی خبری که اصل آن صحت نداشته را منتشر کرده و جوسازی می‌کنند و در تلاشند ضمن تخریب وجهه ایران در روابط تهران و مسکو نیز سوء تفاهم ایجاد کنند.

سجادی انتشار این گونه اخبار را در راستای فرافکنی برای تحت الشعاع قرار دادن دستاورد ارزشمند اخیر کشورمان در کنترل پهپاد عنوان کرد و این دستاورد را شکست بزرگی برای آمریکا خواند و به فارس گفت: آمریکایی‌ها باید پاسخگو باشند که چرا مبادرت به تجاوز به حریم هوایی ایران کردند.
 
سفیر ایران در روسیه انتشار این خبر را کمک رسانه‌های غرب به سیاستمداران ورشکسته غرب دانست و یادآور شد: رسانه‌های غربی رسالت خود را فراموش کرده‌اند و به ابزاری در جهت منافع غرب تبدیل شده‌اند.

اداره گمرک روسیه روز جمعه مدعی شد که از چمدان یک مسافر عازم ایران یک محموله ایزوتوپ سدیم ۲۲ کشف شده که دارای تشعشعات رادیواکتیوی ۲۰ برابر حد مجاز بوده است.

بنابراین گزارش، شخص صاحب چمدان توقیف نشده و ماموران روسی تنها به توقیف چمدان وی اکتفا کرده‌اند. این چمدان حاوی 18 قطعه فلزی بوده است.

کد خبر 154104
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز