iهمشهری آنلاین: نماینده ایرانی الاصل مجلس آلمان، گفت: سرویس‌های اطلاعاتی غرب از حدود 20 سال قبل این ادعا را مطرح می‌کنند که ایران در آستانه دستیابی به بمب اتم است که این ادعا هنوز عملی نشده اما همچنان تکرار می‌شود.

نماینده مجلس آلمان

به گزارش ایرنا، نیما موسط عضو فراکسیون چپ‌ها در پارلمان آلمان و معاون گروه پارلمانی آلمان - ایران در گفت و گو با دویچلند رادیو خاطرنشان کرد: سوال اساسی در مورد این ادعا این است که آیا سند معتبری برای اثبات آن وجود دارد یا نه و اگر پاسخ مثبت است پس چرا در طول این مدت ارائه نمی‌کنند.

این نماینده مجلس آلمان با اشاره به گزارش های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی درمورد برنامه هسته‌ای ایران،گفت: در هیچکدام از گزارش‌های ارائه شده نیز سند و مدرک معتبر و قابل استنادی دال بر تایید این ادعا که ایران بدنبال ساخت سلاح اتمی است، وجود ندارد و تنها به گزارش نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و همچنین حدس و گمان‌ها استناد شده است که نمی‌تواند برای تصمیم گیری مبنا قرار گیرد.

نیما موسط در ادامه تاکید کرد: برای به نتیجه رسیدن و حل مناقشه غرب با ایران در موضوع هسته‌ای، فقط مذاکره و گفت و گو چاره کار خواهد بود که متاسفانه درحال حاضر کمتر به آن توجه می‌شود.

این نماینده پارلمان آلمان با بیان اینکه طرف‌های مذاکره با ایران بودند که گفت و گو ها را ترک کرده و مذاکرات را ادامه ندادند، گفت: هر دو طرف باید دوباره به پای میز مذاکره بازگردند و حال که ایران برای از سرگیری گفت وگوها اعلام آمادگی کرده باید از آن استقبال شود.

وی سیاست تحریم و تهدید علیه ایران را بی‌فایده خواند و افزود: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران نیز چاره ساز نخواهد بود و اهداف غرب و اتحادیه اروپایی را محقق نمی کند.

موسط با تاکید براینکه مذاکره باید بدون پیش شرط و در فضایی دوستانه و بدون تهدید و فشار برگزار شود، گفت: غرب باید خود را برای یک مذاکره سازنده و هدفدار آماده کند و برای این منظور با ارائه پیشنهاداتی به ایران که تضمین کننده منافع این کشور باشد، موجب از سرگیری گفت و گوها شود.

عضو فراکسیون چپ های پارلمان آلمان، در ادامه سخنان خود در مورد هرگونه مداخله نظامی و تهاجم از سوی هر کشوری به ایران هشدار داد و خاطرنشان کرد: تهدیدات مشخص جنگی علیه ایران بویژه از سوی اسرائیل باعث نگرانی است و بطور طبیعی ایران با این تهدیدات منافع امنیتی خود را در معرض خطر می بیند و برای دفاع از خود آماده می‌شود.

این سیاستمدار آلمانی تصریح کرد: درگیری نظامی تبعات مرگ آوری برای کل منطقه به همراه خواهد داشت و نیاز به این داریم که تنها از راه مذاکره و گفت و گو مشکل را حل کنیم زیرا معتقدم هر نوع مذاکره و تماس با ایران برای حل مناقشه هسته‌ای با ارزش و سودمند خواهد بود.

کد خبر 161411
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز