همشهری آنلاین: مخالفان دولت به احتمال زیاد به رویکرد شدیدتری روی بیاورند که ممکن است نتایج قطعی داشته باشد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفتگو با شبکه تلویزیونی المنار ضمن بیان مطلب فوق افزود: ما به دنبال گرایش طایفه ای و مذهبی نیستیم بلکه دیگران هستند که به دنبال مذهب و گرایش خود هستند.

نصرالله درباره دولت لبنان گفت: مسئله ما به عملکرد سیاسی نخست وزیر مربوط می شود و گروه مخالفان خواستار تبدیل دولت کنونی به دولت وحدت ملی با حضور فواد السنیوره هستند.

وی افزود: تظاهرات مخالفان نزدیک بود دولت کنونی را سرنگون کند و صفوف آنها را به لرزه درآورد.

وی گفت: از زمان سقوط امپراطوری عثمانی هیچ دولت عربی و هیچ نخست وزیری به اندازه دولت کنونی و شخص فواد السنیوره مورد حمایت خارجی قرار نگرفته بود و این دولت متکی به خارج است به رای و نظر مردم لبنان اهمتی نمی دهد.

سید حسن نصرالله افزود: گروه مخالفان شیوه مسالمت آمیز را برای رسیدن به هدف خود برگزیده است و گروه مخالفان بسیار قویتر از آن است که گروه غیر قانونی حاکم تصور می‌کند

هدف حزب‌الله

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: در صورتی که مطالبات ما براورده نشود ما خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام خواهیم شد و این درخواست بسیار جدی است. وی گفت: سلاح ما فقط به روی دشمن شلیک می شود.

وی افزود: حزب الله به دنبال این نیست که حزب حاکم در لبنان شود و شیعه لبنان نیز به دنبال حاکمیت نیست.

نصرالله گفت: دولت وحدت ملی دولتی خواهد بود که غالب و مغلوب نخواهد داشت.
وی گفت: ما در مقاومت شریک ایرانی و یا سوری نداریم اما گروه حاکم لبنان به دنبال ایجاد شکاف در بین مخالفان است.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه افزود: مخالفان دولت صرفا برای منافع ملی لبنان تلاش می کنند نه برای منافع ایران و سوریه اما آمریکا به طور آشکار برای ایجاد شکاف در بین مخالفان تلاش می کند و کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه امریکا ، رئیس جمهور لبنان را درباره منحل کردن دولت تهدید می‌کند که این اقدام وی مداخله آشکار در امور داخلی لبنان است.

تنها راه نجات رژیم صهیونیستی

سید حسن نصر‌الله درباره استعفای دان حالوتس رییس ستاد مشترک اسراییل نیز گفت: ارتش اسرائیل که ستون اصلی این رژیم به شمار می رود با مشکلات زیادی روبه رو است و افسران زیادی به دنبال استعفای حالوتس تغییر خواهند کرد و ارتش، افسران و سربازان آنها دیگر به یکدیگر اعتماد نخواهند کرد و آنها همدیگر را متهم خواهند کرد و بحران اعتماد بی سابقه ای در ارتش اسرائیل از زمان تشکیل آن به وجود خواهد آمد.

سید حسن نصرالله گفت: این اولین بار است که بر اساس نظرسنجی ها اسرائیل در بحران به سر می برد و بنیه رژیم صهیونیستی مبتنی بر ارتش است و اگر ارتش آنها فروپاشد رژیم آنها فرو می پاشد.

وی گفت: عمیر پرتز، وزیر جنگ نفر بعدی برای استفعا دادن است و اولمرت نیز اعتماد خود را از دست داده است و حزب کادیما جایگاه خود را از دست داد و این به دلیل جنگ با لبنان بود.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه افزود: آمریکایی ها اعتراف کردند که جنگ اسرائیلی ، امریکایی با مجری گری اسرائیل بود و اسرائیل بر این نظر است که تنها فرصت آنها برای نجات رژیمشان، تقسیم منطقه خاورمیانه به کشورهای کوچک است و اگر مقاومت در این جنگ شکست می خورد جنگ به سوی سوریه کشیده می شد و سپس تمام منطقه را شامل می‌شد.

سید حسن نصرالله افزود: حتی اگر عمیرپرتز و پس از آن کابینه اسرائیل نیز سقوط کند با این حال برخی در داخل لبنان اصرار دارند که اسرائیل پیروز جنگ است چرا که خواهان اعتراف به پیروزی حزب الله نیستند.

وی گفت: در داخل لبنان رهبران زیادی به دنیا می آیند و می روند و کسی از آنها تحقیق نمی کند و حتی اگر در روز روشن مرتکب جنایت نیز شوند بازخواست نمی شوند بلکه به دلیل وجود تعصب های گروهی و طایفه ای تشویق هم می‌شوند و اصلا پرونده های فساد مربوط به اشخاص معروف به دلیل نگرانی از وقوع جنگ داخلی مورد بررسی قرار نمی گیرند.

سید حسن نصر‌الله گفت: ما نمی خواهیم کسی را بازخواست کنیم یا مورد تحقیق قرار دهیم اما خود آماده بازخواست و تحقیق به شرط بی طرف بودن هستیم. حزب الله دنبال جایگاه و مقام نیست بلکه به دنبال ادای واجب و تکلیف است و درمرحله پیش به ادای وظیفه خود در میادین جنگ پرداختیم و آن را انجام دادیم و کسی نباید تصور کند که ما به دنبال شهرت و جایگاه هستیم ما از نظر سیاسی به دلیل لبنان و منطقه تلاش می کنیم .

مقاومت تنها راه نجات عراق و فلسطین

سید حسن نصرالله درباره خاورمیانه جدید گفت: تندروهای جمهوری خواه آمریکا برای ایجاد خاورمیانه جدید تلاش می کنند و آن به معنی تبدیل خاورمیانه و تقسیم کشورهای آن به کشورهای کوچک بر اساس نژاد ، طایفه و مذهب است و این تنها فرصت برای نجات اسرائیل خواهد بود و اسرائیل در سایه چنین منطقه ای به قدرتی مقتدر در منطقه تبدیل خواهد شد.

سید حسن نصرالله افزود : در برخی شبکه های ماهواره ای کشورهای عربی ، برخی طرح ایرانی را عامل مداخله در عراق می دانند و من از آنها می پرسم که آیا شما که چنین چیزی را طرح می کنید و درباره آن شک نیز دارید درباره طرح صهیونیست ها چه اقدامی کرده اید.

وی گفت: از آقای نوری المالکی نخست وزیر عراق خواهش می کنم که نقش امریکا را در نحوه اعدام صدام و جزئیات مربوط به آن را فاش کند.

وی تاکید کرد: آمریکا برای تقسیم عراق و منطقه آمده است نه برای تشکیل دولت مرکزی و برقراری دموکراسی و مقاومت مسلحانه بر ضد اشغالگران تنها راه رهایی این کشور، عراق، به شمار می رود همان طوری که مقاومت تنها راه نجات فلسطین است.

سید حسن نصرالله گفت: همگان باید برای خاموش کردن آتش فتنه در عراق تلاش کنیم و این مسئولیت هر مسلمانی است و مسلمانان باید دشمن خود را بشناسند و اینکه آیا شیعه و سنی دشمن یکدیگر به شمار می روند که اگر چنین فکر کنند فاجعه است.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: مسلمانان باید متوجه باشند که تمام کارشناسان و مراکز تحقیقاتی امریکایی ها بر این نظر هستند که تنها راه نجات اسرائیل ایجاد فتنه بین شیعه و سنی است.

کد خبر 13738

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز