سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معترضان به دولت فواد سینیوره بامداد روز سه شنبه 23 ژانویه چندین راه اصلی در مناطق مختلف لبنان را مسدود کردند.

به گزارش خبرگزای فرانسه، این اقدامات در پی فراخوان احزاب و گروههای سیاسی لبنان برای حضوری گسترده در تظاهرات اعتراض آمیز بر ضد دولت سنیوره انجام می‌گیرد.

در جریان اعتراضات گسترده در لبنان مخالفان با به آتش کشیدن لاستیک خودروها و قرار دادن خاک و سنگ در وسط جاده‌ها در مناطق بیروت، الشرفیه، الحمراء، راه منتهی به فرودگاه بین المللی بیروت، المتن، حالات، جبیل و دیگر مناطق لبنان را مسدود کردند.

نیروهای مخالف در اعتراض به عملکرد دولت سنیوره و درخواست برای تشکیل دولت وحدت ملی خواستار اعتصاب سراسری در این کشور شدند.

متعاقب تحرک گسترده معترضان، ارتش لبنان نیروهای خود را به طور گسترده در لبنان مستقر کرده است و نیروهای امنیت داخلی نیز حضور خود را در مناطق مختلف این کشور تقویت کرده اند.

اعتصاب سراسری لبنان در حالی امروز سه‌شنبه از سر گرفته شد که قرار است در روز پنج شنبه هفته کنفرانسی بین‌المللی تحت عنوان پاریس 3 برای حمایت از لبنان و کمک به بازسازی آن برگزار شود.

حزب‌الله و جنبش امل که هر دو از گروه‌های شیعه لبنان‌ محسوب می‌شوند، پیش از این از کنفرانس پاریس 3 حمایت کرده‌اند اما اعلام کرده‌اند با برگه اصلاحی که دولت سنیوره به کنفرانس ارائه کرده و در آن بر یک سلسله اصلاحات از جمله افزایش مالیات‌ها و خصوصی‌سازی بعضی بخش‌ها تاکید شده، مخالفند.

گزارش شده است که در کنفرانس پاریس 3 قرار است مبلغی معادل 49 میلیلارد دلار کمک برای لبنان در نظر گرفته شود.

کد خبر 14052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز