دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به تهدیدهای جورج بوش برای هدف قرار دادن مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد: در صورتی که بوش دستور انجام عملیات علیه حزب‌الله را صادر کند، ما دست بسته نخواهیم نشست.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سیدحسن نصرالله که در مراسم بزرگداشت عاشورا سخن می‌گفت، اظهار داشت: اگر بوش دستور دهد که حزب‌الله را هدف قرار دهند، ما نیز از عزت و کرامت‌مان دفاع خواهیم کرد.

سیدحسن نصرالله گفت: بوش نمی‌تواند تصور کند که اگر جنگ علیه ما اعلام کند، ما گردانهایمان را برای قربانی شدن تقدیم می‌کنیم تا به او یادآور شویم که ما نواده‌های همان امامی هستیم که فریاد برآورد «‌هیهات من ‌الذله» هرگز تن به ذلت نمی‌دهم.

سیدحسن نصرالله همچنین افزود: اتهام یا جنایتی که حزب‌الله مرتکب شده و به خاطر آن در لیست تروریست‌ها قرار گرفته چیست؛ به طوری که به دلیل این اتهامات واهی به واسطه‌ی بوش سال‌ها است که دراین لیست قرار گرفته است؟

وی تأکید کرد: ما به این دلیل متهم هستیم که اسراییل را در جنگ شکست سختی دادیم، از ملت و قضیه فلسطین حمایت می‌کنیم و همچنان بر حل بحران اسراییل با اعراب اصرار داریم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین با اشاره به فعالیت برخی از احزاب داخلی حزب حاکم لبنان گفت: این احزاب تلاش‌های گسترده‌یی برای شعله‌ور کردن فتنه‌ی مذهبی و اختلاف افکنی میان اهل تشیع و تسنن انجام می‌دهند که همه‌ی این اقدامات برای خدمات رسانی به اسراییل انجام می‌گیرد.

وی تاکید کرد:‌ آنچه که اخیرا در بیروت رخ داد و منجر به کشته شدن چهار تن و زخمی شدن 50 تن دیگرشد، کاملا سازماندهی شده بود و با هدف کشاندن حزب‌الله به درگیری‌های داخلی انجام گرفته است.

نصرالله با تاکید بر نقش مثبت ارتش لبنان برای متوقف کردن این درگیری‌ها و عدم گسترش آن گفت: عاملان این درگیری‌ها و کشتارها باید اعلام شوند.

وی تأکید کرد‌: حزب الله لبنان با این اقدامات به فتنه‌های مذهبی یا جنگ‌های داخلی کشیده نمی‌شود و سلاحش را بر روی هیچ کس نشانه نمی‌رود.

کد خبر 14495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز