شنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۵ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

گروه بین‌الملل: تظاهرکنندگان مخالف دولت سینیوره همانطور که وعده داده بودند ضمن حفظ آرامش خود در تظاهرات روز جمعه،دیروز نیز به اعتراضات خود ادامه دادند.

به گزارش خبرگزاری‌ها گروهی از تظاهرکنندگان با چادر زدن در مبادی ورودی به محل پارلمان لبنان و نیز راههای منتهی به فرودگاه بین‌المللی بیروت به اعتراض خود ادامه دادند.آنان شعار می‌‌دادند که دولت سینیوره دزد است و باید کابینه منحل شود.

از سوی دیگر با تحقق وعده حزب‌الله در برپایی تظاهرات تا سرنگونی دولت سینیوره،بسیاری از کشورهای غربی به حمایت آشکار از دولت وی پرداختند.

در همین مدت کوتاه دولت فرانسه،وزیرخارجه انگلستان و همتای آمریکایی او، پادشاه عربستان و مفتی لبنان صراحتا حمایت خود را از سینیوره اعلام کردند.

در پی این اقدامات امیل لحود رئیس جمهوری لبنان به دولت فرانسه هشدار داد که از دخالت در امور داخلی این کشور بپرهیزد اما درمقابل امین جمیل رئیس حزب کتائب(فالانژیست)لبنان از وزیر خارجه انگلیس برای دخالت در امور داخلی لبنان رسما تشکر کرد.

در حالی که روز جمعه طیف‌های مختلف قومی و سیاسی لبنان در تظاهرات شرکت داشتند، بی.بی.سی در گزارش دیروز خود اظهارداشت که در لبنان بیم درگیری میان شیعیان و اهل تسنن وجود دارد.

این موضوعی است که بارها مخالفان دولت آن را به شدت تکذیب کرده‌اند.

کد خبر 9942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز