دکتر حسین علایی: با استعفای رئیس ستاد ارتش اسرائیل به دلیل ناکامی‌های رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 33 روزه علیه حزب‌الله لبنان، عمق بیشتری از شکست اسرائیل در جریان تهاجم گسترده‌ای که با هدف نابودی حزب‌الله و آزادی 2 نظامی اسرائیلی آغاز کرده بود مشخص می‌گردد.

شکست نظامی اسرائیل در برابر حزب‌الله لبنان، احتمالاً منجر به استعفای وزیر دفاع و حتی ممکن است به کنار گذاشتن نخست وزیر آن رژیم بینجامد.

این اولین بار در طول دوران تشکیل رژیم صهیونیستی است که عواقب شکست نظامی منجر به تشنجات سیاسی در داخل گروه‌های حاکم بر اسرائیل شده  و موجب شکاف‌های سیاسی در درون احزاب آن رژیم می‌گردد.

از سوی دیگر در لبنان که مردم آن قربانی حملات وسیع هوایی، دریایی  زمینی رژیم صهیونیستی گردیده‌اند، با حمایت گسترده خود از حزب‌الله، موجب شده‌اند تا پس از ناکام گذاشتن اسرائیل در رسیدن به اهدافش، همچنان موفقیت‌های بیشتری را برای حزب‌الله در صحنه سیاسی لبنان، کسب نمایند.

تاکنون حزب‌الله موفق شده است که با بسیج مردم لبنان، علیه دولت فعلی، نشان دهد که این حزب بیش از آنکه یک گروه مسلح مدافع لبنان در برابر اسرائیل باشد یک حزب پرنفوذ مردمی در صحنه سیاسی لبنان است و پایگاه مردمی آن روز به روز قوی‌تر می‌شود و توانسته است مردم را برای کنار‌گذاشتن دولت همسوی با آمریکا، به خیابان‌ها بکشاند و با آرامش و صبر، خواسته‌های سیاسی مردم لبنان را دنبال نماید.

روزهای آینده باید منتظر ابتکار عمل‌های بیشتر حزب‌الله، به منظور به ثمررساندن حرکت‌های خیابانی مردم، جهت دورکردن دست ایادی آمریکا از لبنان بود. برکناری دولت سینیوره، موجب ظهور پیروزی بزرگ‌تری برای حزب‌الله لبنان خواهد بود.

با موفقیت‌های جدید حزب‌الله در لبنان، بدون شک مردم جهان درخواهند‌یافت که با مقاومت، می‌توان به پیروزی‌های بزرگی دست یافت و می‌توان با همدلی و با کمک یکدیگر، خاورمیانه‌ای عاری از حضور نظامیان آمریکا و رژیم صهیونیستی را تشکیل داد و صلح و ثبات را در منطقه حاکم کرد.

کد خبر 13814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز