همشهری آنلاین: جشنواره‌ تئاتر «تجربه» به سیاق هرسال توسط دانشکده‌ هنرهای زیبای دانشکده‌ تهران در دو بخش آزاد و خلاقیت برگزار می‌شود.

به  گزارش ایسنا، مجید نظیمی قائم مقام این جشنواره گفت: در این دوره از جشنواره 26 اثر نمایشی از دانشکده‌های هنرهای زیبا، سوره، دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده‌ سینما‌تئاتر، دانشگاه تربیت‌ مدرس، دانشگاه‌های نبی‌اکرم تبریز، تنکابن، اراک و شیراز در سالن‌های استاد سمندریان و استاد صمیمی‌مفخم دانشکده‌ هنرهای زیبا، دانشکده هنر و معماری و تالارهای کوچک و بزرگ مولوی به صحنه می‌روند.

نظیمی‌آرانی افزود: در این دوره از جشنواره دکتر مهدی سلطانی دبیری جشنواره را برعهده دارد و امسال در 2 بخش آزاد و مهاجرت جشنواره را برگزار می‌کنیم.

آثار راه‌یافته به این جشنواره به این شرح اعلام شده اند:

نمایش‌های «سکسکه»، «صورتی که بنفش جایگزینش شد»، «سه روایت از حسنک وزیر»، «جایی دیگر»،«تویی که جایت هیچ‌کجا نیست»، «عالیجناب کرم»، «صحنه، اتاق کم‌نوری است»، «اخراج»، «آن زمان که می‌زیست» از دانشکده‌ هنرهای زیبا، «خردمند جنوبی» از دانشگاه تربیت مدرس، «چهره‌ی مرد هنرمند» و«بازی بی‌کلام» از دانشگاه نبی‌اکرم تبریز، «خلوت»، «هملت ماشین»، «زیدان»، «زنی در قاب»، «گیلگمش» و «سینمارکس» از دانشکده‌ هنر و معماری اجرا می‌شود.

همچنین نمایش‌های «شنل‌ قرمزی»، «میز»، «نمایش جدی‌جدی»، «رژه کور»، «آدم‌ برفی»، «سکوت» از دانشکده‌ سینماتئاتر، «بچه سارافینا» از دانشگاه سوره و نمایش «سمفونی بدن» از دانشگاه آزاد تنکابن اجرا می‌شود.

نمایش خیابانی «پهلوان‌ها» هم از دانشکده‌ هنرهای زیبا در این جشنواره اجرا دارد.

هیات بازبین مرحله‌ اول این جشنواره فرشاد فرشته حکمت، پیام دهکردی و منوچهر شجاع بودند و مرحله‌ دوم را هم هیاتی مرکب از محمود استاد‌محمد، علی‌اصغر دشتی و عاطفه تهرانی داوری کردند.

به‌زودی هیات داوران این جشنواره معرفی خواهند شد.

 

کد خبر 128663

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز