همشهری آنلاین: نمایش عروسکی «ماکاندو» به کارگردانی آزاده انصاری برای شرکت در جشنواره تئاتر «خانم کوچولوها و آقا کوچولوها» به ترکیه دعوت شد.

تئاتر

به گزارش ایسنا، نمایش «ماکاندو» که کاری از کارگاه‌ عروسکی گروه تئاتر «معاصر» است برای شرکت در هفتمین جشنواره تئاتر «خانم‌کوچولوها و آقا کوچولوها» که از 23 تا 30 آوریل (3 تا 10 اردیبهشت 1390) در آنکارا برگزار می‌شود، به روی صحنه خواهد رفت.

این جشنواره ویژه تئاتر کودک و نوجوان است که همزمان با روز کودک در ترکیه برگزار می‌شود.

به گفته آزاده انصاری، از سال 1920 هر سال روز کودک با برنامه‌هایی ویژه در ترکیه برگزار می‌شود و از سال 1979 هر سال کشور ترکیه میزبان کودکانی از سراسر جهان است که برای آشنایی با فرهنگ یکدیگر به این کشور سفر می‌کنند.

آزاده انصاری پیش از این نمایش «ماکاندو» را در جشنواره «سیاه و سفید» فنلاند اجرا کرد که این نمایش تندیس دوشیزه ایماترا این جشنواره را دریافت کرد. این نمایش همچنین دیپلم افتخار جشنواره تئاتر «بلاوژیا» بلاروس را هم دریافت کرده است.

 نمایش «ماکوندو» بازنویسی داستان‌های کوتاهی از گابریل گارسیا مارکز است که با نویسندگی نادر برهانی‌مرند و آرش پارسا‌خو و کارگردانی آزاده انصاری است.

در این نمایش سیامک صفری نقش مارکز را بازی می‌کند و افسانه ماهیان، فرزین محدث، فرزانه عاقلی، نسیم یاقوتی، مرضیه ایمان‌خانی، هومن خدا‌دوست، رامین سیاردشتی، سینا رازانی و آزاده انصاری هدایت عروسک‌ها را برعهده دارند.

این نمایش، پیش از این در کارگاه نمایش مجموعه‌ تئاتر‌شهر اجرا شد و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت و بعد از آن هم در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفت.

 

کد خبر 127490

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز