همشهری آنلاین: نمایش "گل" به کارگردانی جعفر مهیاری که منتخب سی‌امین دوره فستیوال تئاتر "ترومز دیالوگ" نروژ شد، در مراسم اختتامیه این فستیوال و در حضور مسئولان این کشور به قربانیان حملات تروریستی اخیر نروژ تقدیم شد.

نمایش

به گزارش همشهری آنلاین، نمایش "گل"به نویسندگی و کارگردانی جعفر مهیاری یک شنبه شب 24 جولای (2 مردادماه) به روی صحنه رفت و با توجه به موضوع این نمایش که ترویج صلح و دوستی بود؛ در میان مسئولان فرهنگی کشور نروژ و 20 گروه خارجی حاضر در این فستیوال به قربانیان حملات ترورریستی اخیر این کشور تقدیم شد.

نمایش "گل" با بازی پرستو گلستانی، سعید ابک و اصغر صابری در روزهای چهارشنبه 29 تیرماه ( 21 جولای) و شنبه اول مردادماه (23 جولای) در فستیوال تئاتر "ترومز دیالوگ" به روی صحنه رفت.

فستیوال "ترومز دیالوگ" از 14 تا 24 جولای در شهر ترومز نروژ برگزار شد و در این دوره از این فستیوال علاوه بر ایران، گروه هایی از کشورهایی چون فرانسه، آمریکا، آلمان، روسیه، جمهوری چک، ایرلند، استرالیا، دانمارک، آفریقای جنوبی، مجارستان، موناکو، آرژانتین، کوبا، الجزایر، هند، لیتوانی، لتونی، جزایر فارو، کرواسی و نروژ حضور داشتند.

همچنین نمایش "گل" در سال 87 در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه رفت و در سال 2010 نیز در بیست و سومین دوره فستیوال تئاتر" کراکف" لهستان حضور موفقی داشته است.

نمایش "گل" روایتگر زندگی دختری است که با عشق فراوان از گل هایی که کاشته مراقبت می کند اما شیطنت چند کودک اتفاق دیگری را برای او رقم می زند.

رضا میکاییل زاده، مدیر برنامه نمایش و محمد رحمانی و فاطمه پورهاشمی دستیاران کارگردان دیگر عوامل این نمایش بودند که گروه تئاتر "زندگی" را در این فستیوال تشکیل می دادند.

کد خبر 141358

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز