همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر همکاری‌های سمعی - بصری و نمایش خانگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عرضه گسترده محصولات با قیمت نازل با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، فروتن در دومین جشن سالانه برترین‌های دوبلاژ در نمایش خانگی افزود: به سبب نبود یا کمبود مراکز ویژه عرضه محصولات نمایش خانگی، تصمیم به عرضه آن حتی در سوپر مارکت‌ها گرفته شد که به فروش خوب این محصولات منجر شد اما فیلم‌های خارجی فروش خوبی نداشتند ولی سریال‌های خارجی با استقبال خوبی روبرو بودند.

وی در ادامه گفت:‌ در فاصله نخستین دوره این جشن تا امسال دو کتاب ‌سرگذشت دوبله ‌اکبر منافی و ‌چگونه دوبله کنیم ‌ تهامی چاپ شده است که می‌تواند به عنوان کتاب‌های قابل اعتنا در این حوزه مورد توجه علاقه مندان به این هنر قرار گیرد.

مدیر کل دفتر همکاری‌های سمعی- بصری و نمایش خانگی وزارت ارشاد افزود:‌ با توجه به شمار قابل توجه نیروهای پیشکسوت و اقبال جوانان به این هنر لازم است شیوه‌های جوان پسند در آموزش و فعالیت‌های امروز دوبلاژ مدنظر قرار گیرد و با توجه به اقتضائات و شرایط روز برای آن بابی تازه باز شود.

فروتن خاطرنشان کرد: نباید ‌جایگاه آموزشگاه‌های آزاد سینمایی که دارای مجوز هستند با آموزشگاه‌های زیرزمینی یکسان فرض شود و برای فعالیت‌های‌ آنها باید ارزش قائل شد.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 1200 پروانه نمایش فیلم خانگی صادر می‌شود گفت‌:‌ در انتخاب این فیلم‌ها شرایط ممیزی رعایت می‌شود.

دومین جشن سالانه برترین‌های دوبلاژ در نمایش خانگی با معرفی برگزیدگان پایان یافت.

کد خبر 129452
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز