سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به یکی از انتقادات درباره‌ توزیع ناعادلانه فیلم‌های نوروزی گفت:

دوشنبه شورای صنفی نمایش تشکیل جلسه‌ خواهد داد و سعی می‌کنیم برای فروش فیلم‌هایی که مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند، بستر مناسبی فراهم کنیم. حبیب کاوش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انتقادات پخش‌کننده فیلم‌های «زن‌ها شگفت‌انگیزند» و «یکی از ما دونفر» که نداشتن هیچ سینمایی در محدوده‌ خیابان شریعتی برای این دو فیلم را خلاف آیین‌نامه‌ شورای صنفی نمایش دانسته بود، ادامه داد: شورای صنفی وظیفه‌ای در قبال اینکه یک فیلم چه تعداد سینما و با چه کیفیتی در اختیار گرفته، ندارد. در این مورد تهیه‌کننده با گروه مورد نظر قرار‌داد می‌بندد و آن را در شورای صنفی نمایش ثبت می‌کند. در این میان این شورا سعی می‌کند آن را به‌خوبی اجرا کند.

وی با اشاره به اظهارنظر مصطفی شایسته ادامه داد: ایشان یکی از آدم‌های معتبر و دانای پخش فیلم‌ها هستند. در مورد انتقادی که ایشان نسبت به نداشتن هیچ سینمایی در محدوده خیابان شریعتی داشتند، به‌طور نسبی حق با ایشان است اما امسال 2‌فیلم انفجاری اکران شد و این دو فروش فوق‌العاده‌ای داشتند و بالطبع سینمادار دنبال آن است که آن فیلم‌ها را نمایش دهد؛ آن هم در شرایطی که سالیان سال سینما فروش خوبی نداشت.

کاوش با بیان اینکه «شورای صنفی این اجازه را دارد که در شرایط خاص به نفع سینما و صاحب فیلم وارد شود»، اظهار کرد: در آن مناطق تهران که اشاره شد، چند سینما در سال‌های قبل فروش بسیار پایینی داشتند و این فیلم‌های انفجاری در آن سینماها قابلیت فروش داشت. به‌نظرم 2 فیلمی که آقای شایسته پخش آنها را برعهده دارند، در شرایط فعلی با کیفیتی که دارند خیلی خوب عمل کرده‌اند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش با بیان اینکه «این شورا وظیفه دارد نوعی تعادل بین سینمادار و صاحب فیلم ایجاد کند»، تاکید کرد: شورای صنفی وظیفه دارد که ببیند کدام فیلم‌ها در شرایط ضعف هستند تا از توانایی خود برای رساندن آنها به فروش مطلوب استفاده کند. ما در سینما دوطرف معادله داریم که عبارتند از: سینمادار و صاحب فیلم. وظیفه شورای صنفی نمایش این است که نگذارد به این دوطرف ضرری برسد و نوعی تعادل ایجاد کند.

از سوی دیگر، امیرحسین علم‌الهدی گفت: استقبال مردم از فیلم‌های اکران نوروز را یک باران بهاری می‌دانم که امیدوارم ادامه داشته باشد. این کارشناس حوزه اکران در ارزیابی اکران نوروزی سینماها اظهار کرد: نوروز امسال وضعیت به‌مراتب بهتری را نسبت به نوروز پارسال داشت اما نسبت به سال 88 با توجه به اینکه قیمت بلیت آن زمان هم کمتر بود، باید تا پایان اکران این دوره صبر کرد تا یک ارزیابی دقیقی صورت گیرد.

وی افزود: اما چیزی که ثابت شد، این بود که عدم‌اکران نوروزی «درباره الی» در سال 88 به نفع «اخراجی‌ها» بود و چیزی که امسال شاهد آن بودیم، این بود که بخشی از مخاطبین اخراجی‌ها فیلم «جدایی نادر از سیمین» را برای دیدن انتخاب کردند. علم‌الهدی تاکید کرد: فروش‌های نوروز 90 خوب بوده اما برای ارزیابی دقیق باید تا پایان دوره صبر کرد.

کد خبر 131283

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز