دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

گروه ادب و هنر: در نخستین روز اسفند، پرونده بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در تالار وحدت بسته شد اما همزمان پرونده سی امین دوره این جشنواره گشوده و محمد حیدری به‌عنوان دبیر آن معرفی شد.

جشنواره تئاتر فجر

آیین پایانی بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین مسافرآستانه رئیس مرکز هنرهای نمایشی، محمد حیدری دبیر بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر و جمعی از هنرمندان ساعت 19 در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم محمد حیدری با حضور روی سن 29 شاخه گل را به مناسبت بیست‌ونهمین دوره از برگزاری جشنواره تئاتر فجر به هنرمندان، مسئولان و مردم تقدیم کرد. همچنین از محمدعلی کشاورز، فریده سپاه‌منصور، دکتر محمود عزیزی و یدالله آقاعباسی به‌عنوان پیشکسوتان تئاتر تقدیر به‌عمل آمد.در ادامه سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روی سن حاضر شد و به ایراد سخن پرداخت. حسینی در این مراسم گفت: تئاتر در واقع ارتباط با دنیاست که می‌توان با آن حرف‌های نظام و مردم را به گوش جهانیان رساند.

هنر نمایش وقتی به زیور پیام آراسته گردد چون آن پیام از حقیقت زیبا برخاسته است به رسالت هنر دست می‌یابد و تئاتر را به سمتی می‌کشاند که مأموریت یک حکومت الهی است.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این جشنواره گفت: اجرای حدود 150 نمایش در 4 استان کار قابل تقدیری است؛ بنابراین انتظار می‌رود سی‌امین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر چشمگیرتر از این دوره برگزار شود.

پس از آن نیما کرمی مجری برنامه با اشاره به برگزاری موفق جشنواره و ضرورت برگزاری کامل سی‌امین دوره جشنواره تئاتر فجر محمد حیدری را دبیر سی‌امین دوره جشنواره معرفی کرد و گفت: حکم آقای حیدری در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری به وی تقدیم خواهد شد.

برگزیدگان بخش مسابقه بین‌الملل

هیأت داوران:آندره آپورچدو (ایتالیا)، مسعود رایگان، سعید کشن‌فلاح (ایران)، لامبروس لیاواس (یونان)، راس منسون (کانادا)

جایزه بزرگ هیأت داوران: گروه نمایش پاندورا 88 - آلمان

جایزه ویژه هیأت داوران:رضا ثروتی (عجایب‌المخلوقات - ایران)

تقدیر: گروه نمایش ویتسک - کره‌جنوبی

کارگردان: کلودیا سوراس (لِو و 3(a+b) - ایتالیا)

نمایشنامه‌نویسی: رضا گوران (ابرهای پشت حنجره - ایران)

بازیگر مرد: مسعود دلخواه (روال عادی - ایران)

بازیگر زن: ایلنا رینولد (آنتیگونه - استونی)

طراحی صحنه: سیامک احصایی (نامه‌هایی به تب و ابرهای پشت حنجره - ایران)

موسیقی: گرووه موسیقی مصایب زنان تروا - ایتالیا.

کد خبر 128840

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز