همشهری آنلاین: دادستان کل کشور گفت: مسببین اصلی اتفاقات 25 بهمن که مردم را برای آشوب و ناامنی مجدد به خیابان‌ها دعوت کردند، قابل گذشت نیستند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه همایش روسای پلیس آگاهی و فرماندهان انتظامی استان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران در خصوص اتفاقات روز 25 بهمن‌ماه اظهار کرد: کسانی که در طول سال گذشته و امسال در این جریان فتنه با آمریکا، اسرائیل و صهیونیست‌ها همراهی کردند، ظلم بزرگ و جنایت در کشور مرتکب شده‌اند. از جمله در روز 25 بهمن که مردم شیرینی روز 22 بهمن ماه را به یاد داشتند، افرادی در داخل و خارج با دشمنان قسم‌خورده هم‌صدا شدند و جنایت آفریدند.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: این افراد مطمئن باشند به کیفر می رسند؛ به ویژه مسببین اصلی این موضوع که مردم را برای آشوب و ناامنی مجدد و برای به آتش کشیدن اموال مردم یا اموال عمومی به خیابان‌ها دعوت کردند قابل گذشت نیستند. به‌ویژه پس از هشدارها و نصیحت‌های همه دلسوزان.

وی خاطرنشان کرد: وقتی همچنان بر این اقدامات مجرمانه و غیرقانونی خود پافشاری دارند، حتما باید منتظر کیفر خود باشند و امروز به حمدالله همه مردم آنها را در ذهن خود به کیفر رسانده‌اند و درخواست به‌حقی نیز از قوه قضاییه دارند و ان‌شاالله قوه قضاییه بتواند به این وظیفه خود عمل کند.

خبرنگاری در خصوص تعداد دستگیرشدگان در روز 25 بهمن‌ماه از سخنگوی قوه قضاییه سوال کرد که وی پاسخ داد: در این دستگیری‌ها ممکن است افرادی دستگیر شوند و بلافاصله پس از بررسی‌های ابتدایی آزاد شوند. زیرا در درگیری‌های خیابانی ممکن است افرادی کم‌گناه و حتی بی‌گناه باشند و بنابراین هر عددی که گفته شود، این عدد نمی‌تواند کامل باشد.

دادستان کل کشور گفت: از افرادی که دستگیر شده‌اند عده ای عصر و آخر شب همان روز و روز گذشته آزاد شده‌اند. افراد مجرم نیز بازداشت شده و می‌شوند و قطعا به کیفر خواهند رسید.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در خصوص جریان 25 بهمن متاسفانه تعدادی در دام آمریکا و اسرائیل قرار گرفته‌اند و بعضی‌ها نیز خودشان اقداماتی را انجام داده‌اند و افرادی را دعوت کرده‌اند. جریان های ضد انقلاب به طور عموم پشت سر قضیه بودند. منافقین نیز تمام توان خود را گذاشتند و برخی از افرادشان نیز در این جریان حضور داشته و برخی نیز دستگیر شده‌اند.

وی اظهار کرد: در مورد قاتلین شهید صانع ژاله اکنون خبری ندارم که آیا کسی در این مورد اعترافی داشته یا خیر.

خبرنگاری با بیان این که روز گذشته اعلام شد عده‌ای از منافقین مسلح در حادثه 25 بهمن حضور داشتند، از محسنی اژه‌ای خواستار توضیح شد که وی پاسخ داد: در این که در میان افراد آشوب‌گر و مخل امنیت، افراد مسلحی حضور داشتند و تیراندازی کردند، تردیدی نیست اما در مورد جزییات، کیفیت و وابستگی‌های آنها باید تحقیقات بیشتری انجام ‌شود.

همچنین خبرنگاری با اشاره به درخواست نمایندگان مجلس مبنی بر محاکمه سران فتنه از سخنگوی قوه قضاییه خواستار توضیح شد که وی گفت: این افراد کسانی هستند که حتما باید کیفر اقدامات مجرمانه و جنایتکارانه خود را ببینند و ان‌شاالله این اقدام صورت می‌گیرد.

خبرنگار دیگری سوال خود را چنین مطرح کرد که فضای مجازی در کشور بستری برای وقوع برخی جرایم از جمله انتشار اخبار کذب و شایعاتی در این ایام می‌شود. آیا دادسرای جرایم رایانه‌ای در شهرستان‌ها گسترش نخواهد یافت؟

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال اظهار کرد: اکنون در تهران مجتمعی در این زمینه فعالیت می‌کند و قرار شده در مراکز استان‌ها شعباتی در این خصوص اختصاص یابد. اگر بعدا ضرورت یافت در شهرستان‌ها نیز ایجاد خواهد شد.

محسنی اژه‌ای در خصوص بازنگری آیین دادرسی نیز با قدردانی از ضابطان قوه قضاییه و نیروی انتظامی گفت: ضابطین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی کار بسیار سخت و حساسی دارند و امیدواریم در این بازنگری برخی از کمبودها، نارسایی‌ها و مشکلاتی که در راستای انجام ماموریت قوه قضاییه و ضابطان آنها از جمله اداره آگاهی بوده، مرتفع شود.

 

کد خبر 128463
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز