دکتر ناصر طالب‌ زاده، پزشک ایرانی در آمریکا به زندان محکوم و در هنگام سپری شدن مدت مجازات خود در 26 بهمن سال 1378 شمسی در زندان به طرز مشکوکی درگذشت.

 وی در سال 2000 به جرم حمایت مالی از حزب الله و ارتباط با دولت ایران دستگیر و در یکی از دادگاه‌های آن کشور به ریاست خانم روتن اشتاین، صهیونیست ضد مسلمان به یک سال و نیم حبس و مصادره همه اموال محکوم شد. خانم قاضی پس از صدور حکم آشکارا اعلام کرد که ما این حکم را صادر کردیم تا برای مسلمانان درس عبرتی شود.

رحلت عالم مجاهد آیت‌‌الله‌سیدعباس مهری

آیت‏اللَه سیدعباس مهری، نخستین مؤید امام‌(ره) از علمای خارج از کشور بود که پس از قیام 15خرداد 42، تلگراف تند و آتشینی به شاه فرستاد که با این عمل، به ایران ممنوع‌الورود شد. منزل او در کویت به‌عنوان واسطه‏ای بین امام(ره) و پیروان ایشان در ایران، اروپا و سایر نقاط عمل می‏کرد. وی از زمان آشنایی با امام(ره) تا واپسین دم حیات، از امام(ره) و راه او دست برنداشت. این عالم بزرگوار سرانجام پس از عمری مجاهدت در راه اسلام، در 26بهمن 1366 درگذشت و در حرم مطهر حضرت معصومه(س) دفن شد.

اعدام سرهنگ پولادین

در26بهمن ماه 1306شمسی روزنامه‌های تهران نوشتند که سرهنگ محمود پولادین متهم اصلی توطئه‌ای که قصد آن قتل رضاشاه بود، تیر باران شده است. وی در محکمه نظامی به مرگ محکوم شده بود. حکم در محل باغشاه (پادگان حر) با
قرار گرفتن سرهنگ پولادین در برابر جوخه اعدام به اجرا درآمد. چند افسر و غیر نظامی دیگر که متهم به همدستی با سرهنگ پولادین بودند نیز محاکمه شدند. تاریخ اعدام را 24بهمن نیز ذکر کرده‌اند.

قرارداد تاریخی هوبرتسبورگ

قرارداد تاریخی هوبرتسبورگ در شهری زیبا به همین نام بین فردریک دوم پادشاه پروس و ماری ترز امپراتور اتریش در 15فوریه سال 1763 میلادی به امضا رسید و به موجب این قرارداد اختلافات و دشمنی‌های گذشته میان دو ملت از میان رفت و پروس متعهد شد در صورتی که اتریش از ادعای خود نسبت به سیلزی دست بردارد، در هیچ میدان جنگی با سپاهیان اتریشی روبه‌رو نشود.

مرگ مخترع کنترل از راه دور تلویزیون

رابرت آدلر، دانشمند و مخترع آمریکایی- اتریشی تبار در 4 دسامبر سال 1913 میلادی در وین متولد شد و پس از کسب مدرک دکترای فیزیک به آمریکا مهاجرت کرد. او سپس به شرکت زنیت پیوست و در سال‌های بعد رئیس کل تحقیقات این شرکت شد. آدلر بیش از 180 اختراع دارد که مهم‌ترین آن اختراع کنترل از راه دور تلویزیون است. او در سال 1980 مدال افتخاری ادیسون را دریافت کرد و سرانجام در 15فوریه سال 2007 درگذشت.

تصرف سنگاپور توسط امپراتوری ژاپن

سنگاپور معروف‌ترین جزیره آسیای جنوب شرقی، در جریان جنگ‌های بین‌المللی دوم، بعد از نبردی خونین در 15 فوریه سال 1942 میلادی به تصرف نیروهای امپراتوری ژاپن درآمد. از سنگاپور که در آن زمان متعلق به بریتانیای کبیر بود، نیروهای مختلط انگلیسی و هندی دفاع می‌کردند. آنان پس از دفاعی شدید، شکست خوردند و همزمان با سقوط سنگاپور، ژاپنی‌ها 60هزار اسیر گرفتند و تا سال 1945 سنگاپور در تصرف ژاپنی‌ها بود.

 

کد خبر 128193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز