امام حسن عسکری( ع) طی 6سال دوران امامت پررنج خود اوضاع دشواری را در محله عسکر گذراندند.

  شیعیان، غالبا از دیدار ایشان محروم بودند و اطلاعات و اخبار شیعیان و رهنمودهای آن حضرت تنها به همت چند نفر از دوستداران خاص حضرت ردوبدل می‌شد. اما سرانجام وعده دیدار فرارسید؛ سال‌های درد و رنج به پایان آمد. محاصره‌ها، مراقبت‌ها و زندان‌ها خاتمه یافت. قدرناشناسی‌ها، بی‌حرمتی‌ها و شکنجه‌ها تمام شد. امام ( ع) از سویی شادمان از قرب وصال معبود و از سوی دیگر، نگران سرنوشت امت پیامبر(ص) و دو امانتش، قرآن و مهدی(عج ) اینک غریبانه در بستر بر اثر زهر جفای دشمنان به خویش می‌پیچید. ایشان در سحرگاه جمعه 8 ربیع الاول سال 260 قمری به شهادت رسیدند .

شهادت پایه‌گذار اخوان‌المسلمین

حسن البناء، پایه‏گذار جنبش اسلامی اخوان‌المسلمین مصر، در سال 1906میلادی در این کشور به دنیا آمد. در حالی که 19 سال بیشتر نداشت مجله فتح را تأسیس کرد و در 22سالگی، با کمک جمعی از همفکران خود، جنبش اسلامی اخوان‌المسلمین مصر را بنیان نهاد. او در سال‏های بعد، با توسعه فعالیت‏های اسلامی و نیز نگارش نامه‏های مختلف برای سران حکومت مصر و بازداشتن آنان از فساد و انحراف و دعوت آنها به تعالیم حیات‌بخش اسلام، مورد بغض دستگاه حکومتی قرار گرفت. در این سال‌ها اخوان‌المسلمین با حکومت وقت مصر درگیر و فعالیت این جمعیت، غیرقانونی اعلام شد. در نتیجه حسن‌البناء در 12 فوریه 1949میلادی توسط رژیم پادشاهی ملک‌فاروق ترور و به شهادت رسید.

عماد مغنیه قهرمان مقاومت

عماد فایز مغنیه، معروف به حاج ‌رضوان از فرماندهان نظامی حزب‌ الله لبنان در 7دسامبر سال 1962میلادی به دنیا آمد . او در 12 فوریه سال 2008 در انفجاری در دمشق به شهادت رسید . سرویس‌های جاسوسی اروپا ، آمریکا و رژیم صهیونیستی در اقدامی مشترک عامل این جنایت بودند . سازمان سیا برای کشتن او 5 میلیون دلار جایزه گذاشته بود . شهید عماد مغنیه در 20 سال گذشته از اهداف اصلی سرویس های امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بود . او یکی از رهبران نظامی حزب ‌ الله در جنگ رژیم اشغالگر و لبنان در تابستان 2006 بود .

یونان در تصرف رومیان

کشور یونان از قدیمی‌ترین ممالک جهان، در جریان جهانگیری امپراتوران روم در 12 فوریه سال 46 قبل از میلاد به تصرف سپاهیان رومی درآمد و به این ترتیب آزادی و استقلال تمامی سرزمین‌های مجزا و مستقل این قسمت از شبه‌جزیره بالکان از میان رفت. دوران سلطه امپراتوری روم بر یونان تا 15 سپتامبر 1453 که امپراتوری روم مغلوب امپراتوری عثمانی شد ادامه داشت.

درگذشت امیر تیمور‌لنگ

امیر تیمور‌گورکان که 3 بار به ایران لشکر کشید 12فوریه سال 1405 میلادی در 69سالگی درگذشت و پیکر او را به سمرقند منتقل و در آرامگاهی که خود وی ساخته بود دفن کردند. تیمور در جریان لشکرکشی به چین بیمار شد و درگذشت. او یک مغول‌تبار از ایل« بارلاس» بود که در «کش» که امروز شهرسبز خوانده می‌شود، در جنوب سمرقند، به دنیا آمده بود. حملات نظامی تیمور را به زبان تاتاری «یورش» نوشته‌اند. قلمرو تیمور از هند تا قفقاز و از مرز غربی مغولستان تا دمشق وسعت داشت که پس از مرگ او دیری نپایید. تیمور در یکی از لشکر‌کشی‌هایش به ایران، شهر اصفهان را ویران کرد و در این شهر از سرهای بریده مقتولان مناره ساخت.

کد خبر 127960

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز