چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

12 ربیع الاول آغاز هفته وحدت است . وحدت و یکپارچگی مسلمانان و لزوم اتحاد و اتفاق کلمه برای همه موحدان و خداپرستان روی زمین، از تعالیم و آموزش‌های اساسی آیین اسلام و از اصول فرهنگ قرآنی است.

  بر همین اساس، قرآن کریم یکی از عمده‌‏ترین و سازنده‌‏ترین اهداف رسالت رسول اکرم(ص) را تالیف قلوب و ایجاد انس و تفاهم به جای خصومت و دشمنی بیان می‏دارد . رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با هفته وحدت فرموده‌اند: اگر امروز بشریت متوجه این رحمت‏ بشود ، رحمت وجود اسلام، رحمت تعالیم نبوی، این سرچشمه جوشان وحدت و آن را بیابد و خود را از آن سیراب کند، بزرگ‌ترین مشکل بشر برطرف خواهد شد.

شهادت سید عباس موسوی

شهید سید عباس موسوی همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، تحت مراقبت ویژه رژیم صدام قرار گرفت و چندی بعد به علت فشارهای مداوم پلیس عراق به توصیه شهید آیت الله محمد باقر صدر به لبنان بازگشت . در همین ایام حوزه علمیه بعلبک را تأسیس کرد . سپس به همراه همسرش حوزه الزهرا را جهت آموزش احکام اسلامی راه انداخت . او با همفکری جمعی از روحانیون شیعه و تعدادی از شاگردانش اقدام به تشکیل حزب الله لبنان کرد . سید عباس موسوی در 27 بهمن 1371 شمسی در حمله موشکی یگان ویژه نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید .

صدور حکم اعدام تعدادی از جنایتکاران رژیم پهلوی

در آغازین روزهای انقلاب، دادگاه انقلابی تشکیل جلسه داد و گروهی از سردمداران رژیم پهلوی را به محاکمه کشاند. اینان از جنایتکاران نظام طاغوتی بودند که در سرکوبی مردم مسلمان و انقلابی ایران نقش بسزایی داشتند و دستشان به خون انسان‌های ِ بی‏شماری آلوده بود. این تعداد به عنوان مفسد فی‏الارض شناخته شده و در 27 بهمن 57 تیرباران شدند. برخی از این افراد عبارت بودند از: ارتشبد نعمت‏الله نصیری (رئیس ساواک )، سرلشکر رضا ناجی (اولین فرماندار نظامی در جریان مبارزات مردم)، سرلشکر منوچهر خسروداد (فرمانده هوانیروز) و سپهبد مهدی رحیمی (فرماندار نظامی تهران و عامل کشتار مردم بی‏دفاع تهران پس از فرار شاه ).

عملیات والفجر 5

عملیات والفجر5 ساعت24 روز27 بهمن سال 1362 با رمز یا زهرا (س ) در منطقه کوهستانی چنگوله، حدفاصل شهرهای مهران و دهلران به اجرا درآمد. در همان ساعات نخست، بلندی‌های پیزولی، آزادخان کشته، تنگه چنگوله و ده‌ها کیلومتر مربع از خاک ایران آزاد و جاده بدر- طیب عراق به تسلط نیروهای ایرانی درآمد. همچنین به4 تیپ از گارد مرزی عراق خساراتی وارد شد. در مرحله دوم مناطق دیگری نیز از خاک ایران و عراق آزادشد و نیروهای خودی در آن استقرار یافتند. در این مرحله نیز4 تیپ کوهستانی عراق به‌طور صددرصد و تیپ50 زرهی لشکر12 بیش از50 درصد منهدم شد و دشمن با دادن3770 نفر کشته و زخمی و اسیر، طی 6پاتک سنگین عقب‌نشینی کرد.

 

کد خبر 128311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز