منچستر: یک مرد انگلیسی با وجود سقوط از ارتفاع 25متری از مرگ جان سالم به در برد. به گفته شاهدان، این جوان 22‌ساله بر اثر حادثه از بالکن آپارتمانی در طبقه هفتم سقوط کرد اما با خوش‌ اقبالی در باغچه پر از گل خانه خود افتاد.

2‌نگهبان ساختمان که کمک‌های اولیه را آموزش دیده بودند تا زمان رسیدن ماموران امداد، اقدام‌های لازم را انجام دادند. گفته می‌شود حال این مرد که در بیمارستان بستری شده رو به بهبود است. ماموران پلیس در حال تحقیق درباره علت سقوط وی هستند اما احتمال تلاش برای قتل او را رد کرده‌اند. به گفته ماموران امداد باغچه پر از گل برای این مرد مانند یک بالش نرم عمل کرده است. در صورتی که این مرد چند متر دورتر سقوط می‌کرد بدون شک در جا کشته شده بود.

ربات پنجره‌شوی

نوادا: رونمایی از یک ربات ‌پنجره‌شوی در نمایشگاه فناوری لاس‌وگاس حسابی نظر بازدیدکنندگان به ویژه خانم‌های خانه‌دار را به خود جلب کرده است. از مدت‌ها پیش خبرهایی درباره تولید این ربات منتشر شده بود اما برای نخستین‌بار است که یک نوع کاربردی آن به معرض دید عموم گذاشته می‌شود و قرار است به تولید انبوه برسد.

این ربات به نام Windoro از 2تکه تشکیل شده که که در دو طرف شیشه قرار می‌‌گیرند و به وسیله نیروی مغناطیسی به هم می‌چسبند. این ربات پس از قرار‌گیری روی پنجره، کارش را با حرکت روی شیشه شروع می‌کند و پنجره‌ها را با الیاف میکروفیبری خود برق ‌می‌اندازد. هنوز قیمت این ربات مشخص نیست اما شرکت تولید‌کننده پیش‌بینی فروش فوق‌العاده آن‌را دارد.

توله شیر و توله ببر؛ نگهبانان‌گله

پرتوریا: یک توله‌شیر و یک توله‌ببر با فراموش‌کردن نقش خود به عنوان حیوانات قدرتمند طبیعت تصمیم گرفته‌اند نقش سگ نگهبان گله را بازی کنند. این شیر و ببر که بسیار با یکدیگر دوست هستند به خوبی از گله حفاظت می‌کنند و در هنگام مناسب، گوسفندها را جمع و به محل نگهداری‌شان هدایت می‌کنند.

هر چند این حیوانات اکنون آرام و اهلی به نظر می‌رسند اما مسئول نگهداری آنها عقیده دارد به‌هیچ عنوان نمی‌توان آنها را بی‌خطر فرض کرد. او می‌گوید: این حیوانات رفتار خوبی با گوسفندها دارند و حتی گاهی از آنها می‌ترسند اما در صورت لزوم به راحتی از خودشان دفاع می‌کنند. این ببر و شیر تحت سرپرستی یک موسسه حیات‌وحش هستند و قرار است مدتی دیگر درطبیعت رها شوند.

تولید یک کیسه زباله در یکسال

لندن: در حالی که جهان با مشکل تولید بیش از حد زباله مواجه است یک خانواده انگلیسی اقدام به یک رکوردشکنی کرده‌ است. اعضای این خانواده حامی محیط‌زیست در طول سال گذشته فقط یک کیسه زباله تولید کرده‌اند و به اطرافیان خود پیشنهاد کرده‌اند از راهکارهای آنها برای تولید زباله کمتر استفاده کنند.

ریچارد و راشل استراوس به همراه دخترشان بقیه زباله‌های خود را یا تبدیل به کود برای باغچه‌شان کرده‌اند یا خودشان مورد بازیافت و استفاده دوباره قرار داده‌اند. آقای استراوس می گوید: همه می‌دانیم که جهان با بحران تولید زباله روبه‌روست به همین خاطر ما تصمیم‌گرفتیم اقدامی عملی در این رابطه داشته باشیم. اعضای این خانواده به هیچ عنوان از فروشگاه‌ها کیسه‌های نایلونی نمی‌گیرند و از محصولاتی استفاده می‌کنند که قابل بازیافت باشد.

کد خبر 125366

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز