برلین: به‌دنبال کشف ماده سمی دی‌اکسین در مواد‌غذایی طیور آلمان مقام‌های این کشور فروش تخم‌مرغ را برای 4‌هزار و 700 مرغداری این کشور ممنوع کرده‌اند.

toxic eggs

بیشتر مرغداری های آلوده در شمال غرب آلمان هستند اما اتحادیه اروپا هشدار داده است که تخم‌مرغ‌های آلوده به دی‌اکسین در انگلیس هم دیده شده است. اکنون مقام‌های دولت آلمان تحقیقات گسترده درباره شرکتی که عامل توزیع غذای سمی بوده است را شروع کرده‌اند. آزمایش روی غذای طیور توزیع شده از سوی این شرکت نشان می‌دهد که میزان این ماده سرطان‌زا، تا 77 برابر میزان مجاز بوده است. مقام‌های کشاورزی آلمان اعلام کرده اند آلودگی غذای طیور در مزارع این کشور که باعث سمی‌شدن مواد‌غذایی شده است احتمال دارد عمدی بوده و با اهداف جنایتکارانه انجام شده باشد.

گران‌قیمت‌ترین خانه اسباب‌بازی جهان

لندن: یک مرد ثروتمند انگلیسی بیش از 230‌هزار دلار را صرف ساخت گران‌قیمت‌ترین خانه اسباب‌بازی جهان برای 2‌فرزندش کرد. این خانه در واقع مدل کوچکی از ویلای این خانواده در کوه‌های آلپ به‌حساب می‌آید که با رعایت تمام جزئیات ساخته شده است. این خانه اسباب‌بازی گران‌قیمت 2‌طبقه است و بچه‌های کوچک به‌راحتی می‌توانند در آن رفت و آمد کنند. شیشه‌های خانه دو‌جداره ساخته شده و یک بخاری ویژه برای گرم کردن آن در نظر گرفته شده است. تجهیزات آشپزخانه این خانه با وجود کوچک بودن ابعادش کامل است و بچه‌های این مرد می‌توانند در آن از اجاق گاز، مخلوط کن و ماکروویو ساخته شده برای این خانه استفاده کنند. 400‌لامپ کوچک و رنگی نور این خانه را برای بازی‌ بچه‌ها در شب تامین می‌کند.

تقلید از قهرمان فیلم‌ها برای حفاظت از شهر

سی‌اتل: یک مرد آمریکایی به‌خاطر نا‌امنی شهر محل زندگی‌اش تصمیم گرفته خودش با پوشیدن لباسی عجیب و غریب با مجرمان محلی برخورد کند. این مرد که نام خودش را فونیکس‌جونز گذاشته است روی جلیقه ضد‌گلوله خود لباس طلایی و مشکی می‌پوشد و شب‌ها به نگهبانی در خیابان‌‌های شهر لینوود می‌پردازد. این مرد تاکنون جلوی سرقت چند خودرو را گرفته است و به همین خاطر چند شبکه تلویزیونی آمریکا با او گفت‌و‌گوی اختصاصی ترتیب داده‌اند. کسی از هویت واقعی این مرد خبر ندارد اما به‌تازگی چند مرد دیگر هم همکاری با او را برای حفاظت از خیابان‌های اطراف محل زندگی خود شروع کرده‌اند. نیروهای پلیس آمریکا با انتقاد از این مسئله می‌گویند گسترش این روند قدرت پلیس این کشور را زیر سئوال می‌برد.

آثار هنری با استفاده از روزنامه باطله

فلوریدا: نمایشگاه آثار هنری یک هنرمند آمریکایی این روزها حسابی نظر مردم و رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. درک گورس برای خلق تمامی آثار خود فقط از تکه‌های روزنامه‌‌های باطله استفاده کرد اما نتیجه آن برای بسیاری باورنکردنی است. گفته می‌شود او روزنامه و مجله‌های تاریخ گذشته را خرد کرده و به‌صورت اتفاقی تکه‌های آنها را برای ساخت یک کلاژ جدید در کنار هم قرار می‌دهد.

درک گروس می‌گوید: من هیچ‌گاه برای خلق یک اثر جدید طرحی از پیش تعیین شده در ذهنم ندارم. تکه‌های مجلات در طول کار من را راهنمایی می‌کنند. کلاژ روشی در تولید آثار تجسمی است که در آن مواد گوناگونی روی بوم یا مقوا کنار هم چسبانده می‌شوند. حامیان محیط زیست از نمایشگاه آقای گورس به‌شدت استقبال کرده‌اند.

کد خبر 125269

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز