زاگرب: یک ربات آتش‌نشان با تجهیزات ویژه به‌زودی به کمک ماموران آتش‌نشانی برای فعالیت در حوادث پرخطر می‌آید.

robot

این ربات که بیشتر شبیه یک تانک است از راه دور کنترل می‌شود و می‌تواند در موقعیت‌های خطرناک مانند زمانی که خطر انفجار وجود دارد به جای ماموران آتش‌نشانی وارد عمل شود. این تانک آتش‌نشان به 7 دوربین مجهز است و سیستم ثبت تصاویری به‌صورت مادون قرمز را هم دارد. علاوه بر این قادر است وسایلی با وزن 5‌تن را در مواقع ضروری جا‌به‌جا کند و به مناطق امن ببرد. همچنین این ربات با استفاده از حسگر‌های خاص خود، بدن انسان را در میان دود و آتش تشخیص می‌دهد و موقعیت آن را به ماموران امداد ارسال می‌کند. تاکنون چند کشور از جمله روسیه خواستار خریداری این ربات شده‌اند.

افتتاح هتل ساخته شده از زباله

مادرید: هتلی که تمام ساختمان آن از زباله ساخته شده است در اسپانیا افتتاح شد! تمام نما و دیوار اتاق‌های این هتل از وسایلی پوشیده شده است که مردم و گردشگران در سواحل اروپا به عنوان زباله ریخته‌اند. به گفته سازندگان این هتل که 5 اتاق بیشتر ندارد هدف از این کار هشدار درباره بحران تولید زباله از سوی مردم و گردشگران در کشورهای مختلف است. وسایل اتاق‌های این هتل مانند لوستر و مبلمان هم از وسایلی که مردم اسپانیا دم درخانه‌شان گذاشته‌اند تشکیل شده است. ها شولت، هنرمند آلمانی طراح این هتل می‌گوید: متفاوت بودن آن باعث شده است که نظر مردم جلب شود و آنها را درباره محیط زندگی‌شان به فکر بیندازد. گفته می‌شود طرفداران محیط زیست از اقامت در این هتل استقبال کرده‌اند.

رکوردشکنی پسر بچه 14‌ساله

یوتا: یک پسر بچه آمریکایی با عرضه بازی رایانه‌ای رایگان این روزها حسابی مشهور شده است. رابرت‌نی،14‌ساله به تازگی بازی رایانه‌ای رایگانی را طراحی کرده است که اکنون در صدر دانلودهای مردم جهان قرار دارد. این بازی به نام «توپ‌حبابی» اکنون به طور متوسط هر روز توسط 2‌میلیون نفر در سراسر جهان دانلود می‌شود و با رکورد دیگر نرم‌افزارهای مشهور جهان رقابت می‌کند. رابرت نی که خودش هم از استقبال مردم شگفت زده است، می‌گوید: من این بازی را به عنوان سرگرمی طراحی کردم اما هیچگاه فکر نمی‌کردم این قدر مورد توجه قرار بگیرد. نسخه ویژه تلفن‌های همراه این بازی هم به زودی عرضه خواهد شد. این پسر 14‌ساله اکنون در فکر طراحی بازی جدید خود است اما تا به حال اطلاعات جزئیات آن را افشا نکرده است.

ساخت آثار تاریخی با شکلات سفید

رم: یک شیرینی‌پز ایتالیایی به‌تازگی نمایشگاه ویژه خود از بناهای شیرین و تاریخی جهان را افتتاح کرده است! میرکو دلا وکچیا مدل بسیاری از بناهای تاریخی جهان را با استفاده از شکلات سفید ساخته است و اکنون مردم زیادی از نمایشگاه آثار او در کشورهای مختلف بازدید می‌کنند. این مرد ایتالیایی اکنون در نمایشگاه مواد غذایی هنگ‌کنگ نظرها را به خود جلب کرده است و قصد دارد سفر خود را به کشورهای مختلف جهان برای نمایش کارهایش ادامه دهد. آقای دلا وکچیا از سال 1996‌ساخت آثارش را با شکلات شروع کرده و چند سال پیش موفق شده است نام خود را به عنوان سازنده بزرگ‌ترین مجسمه شکلاتی جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند. این مجسمه شکلاتی بیش از5.37 تن وزن دارد.

کد خبر 126335

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز