اوتاوا: پیرمرد 100‌ساله کانادایی هنوز آنقدر سر حال است که می‌تواند کار پارو‌کردن برف‌های خانه‌اش را خودش انجام دهد.

Harold Schwartz

در کانادا به خاطر بارش برف سنگین و سرمای شدید پارو‌کردن برف‌های خانه‌ یکی از فعالیت‌های سخت به‌حساب می‌آید و به‌همین خاطر فعالیت این پیرمرد مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. هرولد‌شوارتز که به‌تنهایی در یک خانه بزرگ روستایی زندگی می‌کند می‌گوید هیچگاه از چنین فعالیت‌هایی خسته نمی‌شود و احساس ناراحتی نمی‌کند. مردم کانادا امسال، زمستان بسیار سختی را تجربه می‌کنند و دما در بخش‌هایی از این کشور به 25‌درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسیده است که به خاطر وزش باد، منهای 40‌درجه سانتی‌گراد احساس می‌شود.

پرواز جنجالی رئیس‌جمهور شیلی

سانتیاگو: فرود بالگرد سباستین‌ پینه‌را، رئیس‌جمهور شیلی در یک جاده اصلی این کشور این روزها باعث انتقاد شدید از وی شده است. رئیس‌جمهور شیلی برای گردش‌هوایی در حال هدایت بالگرد خود بود که به علت کمبود سوخت مجبور به فرود اضطراری در یک جاده شلوغ این کشور شد. پینه‌را پس از فرود با گشت هوایی پلیس تماس گرفت و از آنها خواست به او سوخت برسانند. انتشار فیلم این اتفاق باعث شده است که نمایندگان مخالف دولت، پینه‌را را متهم به بی‌مسئولیتی کنند. این نمایندگان اعلام کرده‌اند که رئیس‌جمهور شیلی با بی‌دقتی جان مردم این کشور را به خطر انداخته است. پینه‌را اما با خنده اعلام کرده است که تمام‌شدن سوخت برای هر کسی ممکن است پیش بیاید.

افتتاح مرتفع‌ترین رستوران جهان

دوبی: مرتفع‌ترین رستوران جهان در ارتفاع 422‌متری از سطح زمین افتتاح شد. این رستوران در طبقه صدو‌بیست و دوم بلندترین ساختمان جهان در دوبی قرار دارد و اماراتی‌ها نامش را اتمسفر گذاشته‌اند. طراحان این رستوران که قرار است در آن فهرست غذایی براساس فصل‌های مختلف تنظیم شود می‌گویند بلندی مکان این رستوران حتی بیشتر از غذاها بر مشتریان تاثیر خواهد گذاشت. به گفته مسئولان این رستوران‌، مردم در هنگام غذا خوردن در این رستوران احساس می‌کنند در یک کشتی هستند که در آسمان سیر می‌کند. آسانسورهای ویژه این رستوران مشتری‌ها را در عرض چند دقیقه به ارتفاع 422‌متری می‌رسانند. البته غذاهای این رستوران هم گران هستند و گفته می‌شود میانگین قیمت‌ غذاهای آن 93 دلار است.

اژدهای چینی

پکن: گروهی از مردم چین اژدهای سنتی این کشور را با استفاده از هزاران بشقاب و فنجان درست کرده‌اند. این اژدهای 30‌متری اکنون به یکی از جاذبه‌های گردشگری منطقه یانگژو تبدیل شده و روزانه صدها نفر برای دیدن آن به پارکی در این منطقه می‌روند. این اژدها اسکلتی فلزی دارد اما برای تزئین ظاهری آن از 2‌هزار و 800‌بشقاب و فنجان سنتی چایخوری چین استفاده شده است. صدها نفر از مردم این منطقه در ساخت این مجسمه همکاری داشته‌اند و اکنون با رونق گرفتن گردشگری در محل زندگی‌شان حسابی از نتیجه کارشان راضی هستند. اژدها ریشه عمیقی در فرهنگ چین دارد و مردم این کشور اغلب خود را از نسل اژدها می‌دانند. این حیوان افسانه‌ای برای چینی‌ها نماد طبیعت و سازگاری است.

کد خبر 126644

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز