کاتماندو: مسابقات فوتبال فیل‌ها در نپال این روزها حسابی با استقبال روبه‌رو شده است. این مسابقات که هر سال به‌عنوان یک جشنواره سنتی در نپال برگزار می‌شود امسال نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است.

elephants

در این مسابقه مربیان سوار فیل‌ها می‌شوند و آنها را برای بازی فوتبال و دریبل زدن فیل‌های دیگر هدایت می‌کنند. گفته می‌شود برگزاری این رقابت برای دولت نپال امسال میلیون‌ها دلار سود به همراه داشته است. 7‌سال پیش این مسابقات با رقابت انفرادی 2 فیل برگزار می‌شد اما اکنون این رقابت‌ها به‌صورت گروهی میان فیل‌ها برگزار می‌شود و به همین خاطر هیجان آن چند برابر شده است. فیل‌های شرکت کننده در مسابقات فوتبال در طول سال تمرین‌های سختی را با مربیان خود دارند.

نگهداری از 28 موش در خانه

لندن: یک زن و شوهر انگلیسی به‌خاطر نگهداری از 28‌موش در خانه‌شان این روزها نظر رسانه‌های این کشور را به خود جلب کرده‌اند. در حالی که در بسیاری از خانه‌ها دیده‌شدن فقط یک موش باعث زلزله می‌شود این زوج یک اتاق خانه‌شان را به موش‌های خود اختصاص داده‌اند. کیت و کوین راتری بر خلاف عقیده بقیه مردم می‌گویند علاقه‌ خاصی به 28‌موش خود دارند و زندگی آرامی را در کنار آنها سپری می‌کنند. خانم راتری می‌گوید: وقتی از کار به خانه بر می‌گردیم موش‌ها به استقبال ما می‌آیند و بیشترین اوقات فراغت ما صرف بازی با آنها می‌شود. گفته می‌شود برخی از همسایه‌های این خانواده تصمیم دارند شکایتی را در این رابطه تنظیم کنند. این افراد عقیده دارند که این موش‌ها می‌توانند عامل انتقال بیماری در محل زندگی‌شان شوند.

کارخانه خودرو-تابوت سازی

کالیفرنیا: یک کارخانه در آمریکا با ایجاد یک خط ویژه شروع به تولید تابوت‌هایی به شکل انواع خودروهای جهان کرده است. مسئولان این کارخانه اعلام کرده‌ اند که آمادگی دارند تابوت‌های درخواستی مشتریان خود را به شکل خودروهای مورد علاقه آنها بسازند و در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل‌شان دهند. مسئولان این کارخانه حتی محصولات خود را به عنوان یک ایده جدید در سازمان اختراعات آمریکا ثبت کرده‌اند تا از لحاظ قانونی کسی نتواند از طرح آنها کپی‌برداری کند. گفته می‌شود کسانی که علاقه خاصی به خودروهای قدیمی یا جدید دارند از این طرح استقبال کرده‌اند و حتی برخی افراد طرح خودروهایی را که فکر می‌کنند در زندگی خود نمی‌توانند خریداری کنند برای تابوت‌شان در نظر گرفته‌اند.

بازگشت چوب‌ها به شکل درخت

پکن: گروهی از هنرمندان چینی با استفاده از چوب‌های سنتی غذا خوردن در این کشور صدها درخت ساخته‌اند. این درخت‌ها در نمایشگاه ویژه‌ای در یکی از دانشگاه‌های پکن به نمایش گذاشته شده که جلب توجه بسیاری از مردم را به دنبال داشته است. در ساخت این درخت‌ها از هزاران چوب غذاخوری استفاده شده است تا نسبت به در خطر بودن محیط زیست با قطع درختان هشدار داده شود. آمارها نشان می‌دهد که در چین هر سال بیش از 57‌میلیارد چوب غذاخوری مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای تولید آنها نیاز به قطع درختان جنگلی به وسعت1.18 میلیون متر مربع است. بیشترین مصرف چوب‌های غذاخوری در رستوران‌های این کشور است که چوب‌ها به صورت یکبار مصرف عرضه می‌شود.

کد خبر 126041

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز