برلین: 2‌مرد به خاطر گیر افتادن در آسانسور در هنگام سرقت از یک ساختمان تجاری در آلمان مجبور به درخواست کمک از نیروهای پلیس شدند.

قضیه از این قرار است که این سارقان برای دزدی در روز تعطیل وارد یک شرکت شدند اما هنگام فرار در آسانسور ساختمان گیر کردند. این دو سارق 31‌و 37‌ساله که با گیر افتادن در آسانسور خراب جان خودشان را در خطر می‌دیدند سرانجام با تلفن اضطراری داخل آسانسور با مرکز فوریت‌های پلیس تماس گرفتند و درخواست کمک کردند. نیروهای پلیس پس از رسیدن به محل با کمک ماموران آتش‌نشانی این دو مرد را از آسانسور بیرون آوردند و با اعتراف‌شان به حضور در ساختمان برای دزدی بلافاصله آنها را دستگیر کردند.

خود پرداز برای کنترل عصبانیت

لندن: یک شرکت، دستگاه خودپردازی را طراحی کرده است که به گفته مسئولان آن به مردم در خیابان برای کنترل عصبانیت‌شان کمک می‌کند. این دستگاه خودپرداز بر‌خلاف دستگاه‌های مشابه خود اشیای شکستنی مانند بشقاب، مجسمه و لیوان به مشتری‌ها ارائه می‌کند. به گفته کارشناسان این شرکت، مردم می‌توانند با شکستن این اشیا در هنگام عصبانیت و استرس، خودشان را آرام کنند. کافی است خریداران، پول را وارد دستگاه کرده و شکستنی مورد علاقه خودشان را با زدن شماره آن انتخاب کنند تا همه چیز برای فرار از عصبانیت آماده شود. برخی اعتقاد دارند که شکستن اشیا باعث دور شدن استرس و عصبانیت از افراد می‌شود. به همین خاطر در بعضی از کشورها جشنواره خرد کردن لوازم خانگی طرفداران زیادی دارد.

قهرمان 13‌ساله استرالیایی

کانبرا: یک پسر 13‌ساله با فداکاری و نجات جان برادرش در جریان سیل استرالیا به یک قهرمان در این کشور تبدیل شده است. جردن‌رایس هنگامی که با مادر و برادر کوچک‌تر خود در میان سیل گیر افتاده بود با فداکاری نجات برادر خود را ترجیح داد و جانش را از دست داد. جردن نمی توانست شنا کند و به خاطر آب زیاد وحشت زده شده بود اما وقتی یک مرد برای نجات به این پسربچه رسید او از این مرد خواست که اول برادرش را نجات دهد. بعد از نجات بلیک 10‌ساله شدت آب به قدری زیاد شد که کسی نتوانست به جردن کمک کند و سیل او را همراه با مادرش با خود برد. تصویر جردن رایس اکنون در تمامی رسانه‌های استرالیا منتشر شده است و مردم این کشور با شرکت در مراسم مختلف به او ادای احترام کرده‌اند.

قلم 2‌متری برای نقاشی

سیاتل: یک طراح کتاب‌های کمیک استریپ در مراسم ویژه‌ای قلم2.1 متری خود را به نمایش گذاشت. آقای جیم وودرینگ که به‌تازگی کتاب جدیدش را منتشر کرده است در این مراسم از این قلم عجیب و غریب برای نوشتن و طراحی استفاده کرد که با تشویق تماشاگران همراه بود. این طراح آمریکایی این قلم را که جنبه نمادین دارد طراحی کرده و ساخته است. هر چند برخی در ابتدا تصور می‌کردند که این قلم بیشتر جنبه نمایشی دارد اما آقای وودرینگ ثابت کرد که محصول چند ماه کارش به خوبی کار می‌کند. به گفته مسئولان برگزاری این مراسم قلم آقای وودرینگ به خوبی می‌تواند جوهر را جذب کرده و مانند ابزار حرفه‌ای طراحی، آن‌را روی سطح کاغذ پخش کند. قرار است این قلم در نمایشگاه ویژه‌ای در معرض دید عموم قرار بگیرد.

کد خبر 125869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز