منچستر: مسئولان منطقه‌ای در حومه شهر منچستر به‌دنبال ساخت بناهایی شبیه به نمادهای مشهور شهر پاریس هستند.

eifel

در نخستین قدم، مسئولان این منطقه می‌خواهند ساختمانی شبیه به برج ایفل بنا کنند و همچنین ساخت دیگر بناهای تاریخی شهر پاریس هم در برنامه قرار دارد. گفته می‌شود مقام‌های انگلیسی در این رابطه با شهرداری پاریس به توافق رسیده‌اند و قرار است برای این کپی‌برداری بیش از 9میلیون پوند هزینه شود. مسئولان این منطقه امیدوار هستند که ساخت این بناها بتواند نظر گردشگران را برای سفر جلب کند.

این در حالی است که گروهی از مردم منطقه با انتقاد از این طرح خواستار رسیدگی به طرح‌های عمرانی شده‌‌اند. این گروه اعتقاد دارند که به جای کپی‌برداری باید به وضعیت زندگی مردم رسیدگی شود.

راه حل برای صدای ترسناک دندانپزشکی

لندن: یک شرکت دستگاهی تولید کرده است که بیماران را از صدای دستگاه‌های دندانپزشکی خلاص می‌کند. به گفته مسئولان این شرکت صدای مته‌مانند برخی از تجهیزات دندانپزشکی یکی از علت‌های اصلی ترس بیماران و مراجعه‌نکردن آنها برای کنترل دوره‌ای سلامت دندان‌ به‌حساب می‌آید.

هر چند این ترس بی‌مورد است اما با این دستگاه جدید مردم می‌توانند در هنگام کار دندانپزشک به موسیقی گوش دهند. این دستگاه مانند یک‌وسیله ضد صدا عمل می‌کند. البته فقط صدای تجهیزات دندانپزشکی به گوش بیمار نمی‌رسد. با وجود این، پزشک می‌تواند به‌راحتی با بیمار حرف بزند و نکات لازم را به او گوشزد کند. هنوز قیمت این دستگاه مشخص نشده است اما به احتمال زیاد از آن استقبال خوبی خواهد شد.

رانندگی و پارک خودکار

نوادا: در نمایش فناوری لاس‌وگاس خودرویی به نمایش گذاشته شده است که راننده‌ها را از دردسرهای معمول‌ نجات می‌دهد. این خودروی کوچک علاوه بر اینکه با برق کار می‌کند و حامی محیط‌زیست است نیازی به رانندگی ندارد و راننده می‌تواند در خیابان‌های با ترافیک سنگین برای خودش استراحت کند.

این خودروی کوچک با یک‌بار شارژ باتری می‌تواند 40‌کیلومتر مسافت را طی کند؛ هرچند سرعت فعلی آن بیشتر از 40 کیلومتر در ساعت نخواهد بود. این خودرو علاوه بر داشتن سامانه ناوبری که زحمت رانندگی را از دوش راننده‌ها بر می‌دارد، می‌تواند در 360‌درجه حرکت کند و هنگام پارک هم بدو‌ن دردسر خودش را در کوچک‌ترین جای ممکن به‌صورت خودکار جا دهد.

124‌هزار دلار برای خودروی آجری

پکن: یک مرد چینی با ساخت یک‌مدل خودرو از آجر نظر رسانه‌های این کشور را به خود جلب کرده است. دای‌جنگ برای ساخت این خودرو بیشتر از یکسال وقت گذاشته و در مقابل قیمت فروش آن‌را دست‌کم 124‌هزار دلار اعلام کرده است. آقای جنگ برای ساخت این مدل و تراش آجرها به‌قدری دقت داشته که درهای آن به‌راحتی باز و بسته می‌شوند.

در ساخت این مدل همچنین کوچک‌ترین جزئیات رعایت شده و به همین خاطر طرفداران خودرو در یک نمایشگاه از آن استقبال شایانی داشته‌اند. به گفته دای‌جنگ فقط این شیشه‌های خودرو هستند که از آجر تشکیل نشده‌اند و دیگر اجزای خارجی و داخلی خودرو با سختی فراوان ساخته شده‌اند. احتمال دارد که این مدل توسط دولت چین خریداری شود.

کد خبر 125463

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز