چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۵
۰ نفر

کانبرا: با فرار هزاران نفر از ساکنان بریسبین، این شهر اکنون به شهر ارواح تبدیل شده است. سومین شهر بزرگ استرالیا برای مقابله با سیلی عظیم آماده شده است که احتمال داده می‌شود بر اثر آن دست‌کم 20‌هزار ساختمان زیر آب برود.

australia

 در مرکز این شهرکه 2‌میلیون نفر جمعیت دارد برای جلوگیری از آتش‌سوزی برق به‌صورت کامل قطع شده است و گروهی از مردم برای مقابله با سیل با استفاده از کیسه‌های شن در جلوی‌ خانه‌ها سنگر درست کرده‌اند. سیل در ایالت کوئینزلند استرالیا تاکنون باعث مرگ دست‌کم 22‌نفر و مفقود شدن بیش از 78‌نفر دیگر شده است. کمبل نیومن، شهردار بریسبین، هشدار داده است که هزاران نفر در این شهر در معرض خطر مستقیم سیل قرار دارند. پیش بینی می شود ارتفاع آب در بریسبین از5.5 ‌متر هم بیشتر شود.

خراب‌کردن راه‌پله برای تخلیه اجباری

پکن: شرکتی در چین برای مجبور کردن یک خانواده به تخلیه آپارتمان‌شان راه پله ساختمان را خراب کرد! اعضای این خانواده بر خلاف برخی همسایه‌های خود قصد فروش خانه خود به این شرکت بساز و بفروش را ندارند اما روز گذشته موقع برگشتن به خانه‌شان متوجه شدند دیگر هیچ راهی برای دسترسی به آپارتمان‌شان ندارند. تخریب خانه‌های قدیمی و ساخت برج‌ یکی از پرسودترین مشاغل در پایتخت چین به حساب می‌آید و به همین خاطر شرکت‌های ساختمانی به هر راهی برای رسیدن به اهداف‌شان متوسل می‌شوند. تعدادی از همسایه‌ها که در طبقه‌های پایین تر قرار دارند اکنون از نردبان برای رسیدن به خانه خود استفاده می‌کنند. اهالی این ساختمان شکایت خود را در این رابطه به دادگاه پکن ارائه کرده‌اند.

جوان‌ترین ناشران جهان

لندن: 2‌پسر 14‌ساله با منتشر کردن مجله خودشان به عنوان جوان‌ترین ناشران جهان شناخته شدند. این 2‌دانش‌آموز،6‌ ماه است که مجله خودشان را بدون هیچ کمکی منتشر می‌کنند و اکنون با جذب آگهی به سودآوری رسیده‌اند. شان‌اسپونر و لوئیز پورتر که همکلاسی هستند گزارش‌ها و عکس‌های این مجله را از شهر محل اقامت خود تهیه می‌کنند و در اوقات فراغت در خانه صفحات آن را آماده می‌کنند.

مجله آنها که حوادث و اتفاق‌های شهر کوربی را پوشش می‌دهد اکنون بیش از 5‌هزار خواننده ثابت دارد. به خاطر بالا بودن هزینه چاپ، این بچه‌ها برای انتشار مجله خود که رایگان توزیع می‌شود از یک چاپگر رنگی استفاده می‌کنند. هر چند این مجله رایگان است اما چاپ آگهی فروشگاه‌ها و مشاغل محلی انتشار آن را سودآور کرده است.

هتل خودکفا، معلق در آب

لندن: یک شرکت طرح ساخت هتلی را در دست بررسی دارد که مانند یک جزیره در دریا معلق است و یک سرزمین قابل زیست مستقل به‌حساب می آید. سازه این هتل طوری طراحی شده است که در مقابل توفان‌های شدید دریایی مقاوم است و مسافران آن به هیچ عنوان لرزشی را در هنگام اقامت خود احساس نخواهند کرد. انرژی برق این هتل به طور کامل توسط نور خورشید تامین می‌شود. همچنین با جمع‌آوری آب باران و تصفیه آن به وسیله دستگاه‌های پیشرفته آب آشامیدنی مورد نیاز مسافران آماده می‌شود. در این زیستکره گیاهان طبیعی زیادی در نظر گرفته شده است که به تهویه هوا کمک می‌کنند. نمای این هتل به صورت کامل شیشه‌ای است که نور آن را در طول روز تامین می‌کند.

کد خبر 125668

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز