سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

پکن: هزاران نفر از ساکنان پایتخت چین آرزو می‌کنند که بتوانند در قرعه‌کشی پلاک برنده شوند تا اجازه خرید خودرو را پیدا کنند!

china

ترافیک سنگین در پکن باعث شده است که مقام‌های این شهر فروش خودروهای جدید را محدود کنند و به همین خاطر دیگر هیچ فرد یا ارگانی نمی‌تواند بدون برنده شدن در این قرعه‌کشی، خودرو خریداری کند. به گفته مقام‌های دولتی در پایان روند ثبت نام،210‌هزار نفر و 5‌هزار و 200‌شرکت و سازمان دولتی متقاضی پلاک جدید شده‌اند.

به‌زودی از میان کسانی که مدارک خود را ارسال کرده‌اند نام20‌هزار نفر به عنوان برنده پلاک اعلام می‌شود تا بخت داشتن خودرو را داشته باشند. ساکنان پایتخت چین با ترافیک سنگین روزانه دست و پنجه نرم می‌کنند و به همین خاطر تدابیر ویژه‌ای در این رابطه در نظر گرفته شده است.

مشهور شدن به خاطر چشم‌های غیرعادی

برلین: یکی از حیوانات باغ‌وحشی در آلمان به خاطر حالت خاص چشم‌هایش این روزها حسابی مشهور شده است. هیدی،نام یک ساریغ است که به خاطر چپ بودن چشم‌هایش به‌صورت مادرزادی قیافه بامزه‌ای پیدا کرده است و به همین خاطر اکنون طرفداران بسیاری دارد.

این حیوان پس از آن مشهور شد که یک مجله عکس‌های او را منتشر کرد. چهره این حیوان شباهت زیادی به شخصیت‌های کارتونی دارد و طرفدارانش اکنون در سایت‌های اینترنتی گروه تشکیل داده‌اند. ساریغ حیوانی گوشتخوار از راسته کیسه‌داران است که جثه‌ای به اندازه گربه دارد و بومی آمریکای جنوبی به حساب می‌آید. هیدی چندی پیش از آمریکا به آلمان منتقل شده و هنوز مردم به صورت عمومی نمی‌توانند برای دیدنش به باغ‌وحش بروند.

20‌پای مصنوعی برای پسر ورزشکار

لندن: یک پسر معلول ورزشکار برای شرکت در رقابت‌های مختلف ورزشی بیش از 20‌پای مصنوعی دارد. کدی مک‌کازلند،9‌ساله که به خاطر یک بیماری مادرزادی در دوره کودکی هر دو پایش را از دست داده است علاقه شدیدی به ورزش دارد و در مسابقات مختلف با شکست ورزشکاران سالم در رده سنی خود صاحب مدال شده است.

این پسر اکنون روزهای پرمشغله‌ای دارد و علاوه‌بر رفتن به مدرسه در طول هفته به طور مرتب در تمرین‌های ورزش‌های شنا، دو، هاکی روی یخ و فوتبال شرکت می‌کند. کدی‌مک‌کازلند برای شرکت‌ در مسابقات ورزشی مختلف مجبور است از پاهای مصنوعی ویژه آن ورزش استفاده کند. این پسر‌بچه آرزو دارد در آینده پزشک شود و روزی بتواند مدال طلای مسابقات پارا المپیک را به دست آورد.

کارخانه رومیزی

نوادا: اگر پیش از این مجبور بودید برای جایگزین کردن یک قطعه کوچک پلاستیکی وسایل خانه، بازار را زیر و رو کنید دیگر از این گرفتاری رها خواهید شد. در نمایشگاه‌ فناوری‌ لاس وگاس یک شرکت دستگاهی را به نمایش گذاشته است که در واقع کارخانه‌ای خانگی به حساب می‌آید.

این دستگاه رومیزی قادر است انواع و اقسام وسایل کوچک پلاستیکی مورد نیاز شما را بسیار سریع و دقیق آماده کند. شرکت تولید‌کننده این دستگاه مدل‌های سه‌بعدی مختلف مورد نیاز مشتری‌ها را در سایت اینترنتی خود قرار داده است و شما کافی است مدل قطعه مورد نظر را دانلود و ابعاد آن را به وسیله رایانه مشخص کنید. در طول یک هفته گذشته 3‌هزار نفر این دستگاه 790‌پوندی را خریداری کرده‌اند که در آینده قادر به تولید قطعات فلزی هم خواهد بود.

کد خبر 125564

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز