دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

ایلینویز: دختر آمریکایی به خاطر ناپدید شدن نامزدش 4روز پیش از مراسم عروسی طی شکایتی خواستار دریافت 100‌هزار دلار غرامت شده است.

خانم دومینیک باتیتا از مدت‌ها پیش به‌دنبال آماده کردن تمام امکانات لازم برای برگزاری یک عروسی مجلل بود اما پس از صرف هزینه‌های بسیار، متوجه شد که داماد آینده فرار کرده است.

وکلای این خانم به همین خاطر شکایتی را به اتهام «شکستن عهد برای ازدواج» مطرح کرده‌اند و طی آن خواستار پرداخت غرامتی 100‌هزار دلاری شده‌اند. این شکایت در نوع خود بی‌‌مانند است و به همین خاطر باعث جلب نظر رسانه‌های این کشور شده است. هر چند تاکنون چند نفر از دامادهای فراری در دادگاه‌های آمریکا محکوم شده‌اند اما وکلا با توجه به جزئیات این پرونده، پیروزی خانم باتیتا را دور از ذهن می‌دانند.

ربات معلم برای آموزش زبان

سئول: مقام‌های دولت کره‌جنوبی به‌صورت آزمایشی استفاده از ربات‌های معلم را برای آموزش زبان انگلیسی در تعدادی از مدرسه‌های این کشور شروع کرده‌اند. در حال حاضر بیش از 30‌ربات تخم‌مرغی شکل در 21‌مدرسه این کشور فعالیت خود را شروع کرده‌اند تا موفقیت آنها در آموزش زبان به بچه‌ها آزمایش شود. قد این معلم جدید حدود یک متر است و نمایشگر در نظر گرفته شده به‌جای سر ربات تصویر معلم مجازی را نشان می‌دهد. این ربات که توسط انستیتو علوم و تکنولوژی کره‌جنوبی طراحی شده است همچنین به‌راحتی می‌تواند برای صحبت با دانش‌آموزان در کلاس حرکت کند. البته این ربات هنوز خودمختار نیست و از راه دور به وسیله استادان برجسته زبان کنترل می‌شود.

دوستی عجیب کشاورز با اسب‌آبی

پرتوریا: دوستی یک کشاورز با خطرناک‌ترین حیوان قاره آفریقا این روزها باعث شگفتی بسیاری از مردم شده است. کارشناسان اسب‌ آبی را خطرناک‌ترین حیوان آفریقا می‌دانند اما ماریوس الس40‌ساله اکنون تبدیل به صمیمی‌ترین دوست یک اسب‌آبی شده است. در حالی که اکثر مردم جرات ندارند از چند فرسنگی این حیوان رد شوند این کشاورز برای بازی با این اسب آبی سوار آن می‌شود و به گردش می‌رود.

آقای ماریوس‌الس می‌گوید: مردم تصور می‌کنند فقط می‌توان با حیوانات اهلی دوست بود اما من توانسته‌ام با روش ویژه خودم رابطه‌ای صمیمی با بسیاری از حیوانات به ظاهر خطرناک داشته باشم. این کشاورز سابقه پرورش20‌نوع حیوان مانند زرافه، بوفالو و کرگدن را در کارنامه خود دارد.

گردش سنگین وزن‌ترین مرد جهان

لندن: سنگین وزن ترین مرد جهان با کاهش حدود 127‌کیلوگرم از وزنش موفق به خروج از خانه و گردش شد.آقای پائول‌میسون49‌ساله که پیش از این وزنی بیش از 444‌کیلوگرم داشته است این موفقیت را با استفاده از یک عمل‌جراحی ویژه و رژیم‌غذایی سخت زیر نظر پزشکان به‌دست آورده است.

این مرد سنگین وزن این پیروزی را با خروج از خانه و طی مسافتی با استفاده از صندلی چرخدار جشن گرفت. آقای میسون پیش از این روزانه غذاهایی با بیش از 20‌هزار کالری انرژی( 8 برابر میانگین نیاز یک مرد عادی) مصرف می‌کرد. این مرد اما اکنون می‌گوید آرزو دارد یک روز روی پاهایش در خیابان قدم بزند و گردش کند. در سال 2002‌ماموران آتش‌نشانی برای انتقال این مرد به بیمارستان مجبور به استفاده از یک لیفتراک شدند.

کد خبر 124843

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز